Koliko ste puta do sada krenuli na putovanje, a da vas je na vratima ispratio zbunjen pogled vašeg kućnog ljubimca? Ovakve situacije padaju teško vlasnicima, a još teže njihovim malim krznenim prijateljima. Ovo je donekle i razumljivo jer je prelazak granice sa ljubimcima je komplikovana procedura, a traženje pet friendly smeštaja može biti prava noćna mora. Iz ovog razloga nastao je Pet Travel Advisor (PTA).

Platforma PTA je nastala kao odgovor na specifične potrebe sa kojima se vlasnici pasa suočavaju tokom putovanja sa svojim ljubimcima. Idejni tvorac platforme Andrea Mladin, inspirisana sopstvenim iskustvima prilikom putovanja sa svojom maltezerkom Milom, prepoznala je česte izazove sa kojima se vlasnici pasa suočavaju. Bilo da je reč o nedostupnim informacijama o pravilima ulaska u određene objekte, smeštajnim kapacitetima ili transportu, organizacija putovanja sa ljubimcima često zahteva poseban pristup. Cilj PTA platforme je da pruži sve neophodne informacije kako bi putovanja sa ljubimcima bila što jednostavnija i bez stresa.

- Putovanje sa ljubimcima ne obuhvata samo smeštaj, već i transport, restorane, turističke atrakcije, kao i potrebnu dokumentaciju i dodatne troškove. Ključni korak u razvoju platforme bila je mapa pet-friendly lokacija, koja vlasnicima pasa pruža detaljne informacije o politikama prema ljubimcima na različitim destinacijama - započinje priču Andrea.

pas4.jpg
Kurir/T.S. 

Pet Travel Advisor (PTA) je web aplikacija koja povezuje vlasnike kućnih ljubimaca sa lokacijama koje su pogodne za posetu u pratnji njihovih ljubimaca i omogućava korisnicima da na jednom mestu dobiju sve potrebne informacije.

Prema njenim rečima B2B funkcionalnost usmerena je na pet-friendly biznise, omogućavajući im da jasno i jednostavno definišu svoja pravila (pet policy) na standardizovan način.

- Standard smo razvili u saradnji sa timom stručnjaka iz oblasti veterinarstva, prava i turizma i obuhvata najbolje prakse iz celog sveta. PTA standard je usklađen sa važećim zakonskim okvirima i rezultat je višegodišnjeg rada i istraživanja u preko 20 zemalja, u kojima sam i lično posetila više stotina pet-friendly objekata zajedno sa svojom maltezerkom Milom. Elaborat o ‘Standardizaciji i sertifikaciji pet-friendly usluga’ izdat je 2020. godine pod pokroviteljstvom Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, a potom usvojen i podržan i od Republičkog ministarstva turizma i omladine - kaže ona.

Dodaje i da će B2C funkcionalnost, kroz mapu pet-friendly lokacija, omogućavati svim korisnicima jednostavan pristup i pretraživanje mesta koja mogu posetiti, kao i pravila koja ih očekuju na tim lokacijama.

0609-shutterstock-1170172384.jpg
Shutterstock 

Vlasnici se na putu sa kućnim ljubimcima suočavaju sa brojnim izazovima

Najveći izazov za vlasnike kućnih ljubimaca tokom planiranja putovanja je pronalaženje informacija o pravilima za ljubimce (pet policy) u smeštajima, kao što su ograničenja težine, dodatni troškovi, i dostupnost opreme za ljubimce. Iako platforme poput Booking-a i Airbnb-a nude opciju „pet-friendly“, često nedostaju ključne informacije o pravilima i uslovima za ljubimce, što značajno utiče na komfor putovanja.

- Pet Travel Advisor (PTA) ne samo da pomaže u definisanju tih pravilnika, već pruža podršku ugostiteljima u nabavci opreme koja poboljšava boravak gostiju sa ljubimcima. Osim smeštaja, PTA nudi informacije o restoranima, kafićima, plažama i drugim mestima koje posetioci mogu obići sa ljubimcima, uz kreiranje mapa destinacija sa svim dostupnim opcijama - objašnjava Andrea.

Formirani smo kao startup projekat i tim entuzijasta sa željom da upoznamo potrebe našeg tržišta i rešimo problem vlasnika pasa tokom putovanja. Ključno za naše održivo poslovanje i dostizanje cilja jeste da pronađemo odgovarajući poslovni model za skaliranje i globalizaciju.

Kako ističe ne postoje specijalizovani kriterijumi koji određuju da li će se neko naći na PTA platformi, te da svako može da se registruje ukoliko popuni formular koji se nalazi na sajtu i definiše svoj pravilnik za pružanje pet-friendly usluga. Na taj način dobijaju svoj standardizovan pet policy, mesto na mapi, ali i promociju na sajtu i društvenim mrežama.

- Izazov je probuditi svest ugostitelja koliko ovo može da im olakša posao i poštedi ih neprijatnosti sa gostima, tako da se maksimalno trudimo da im olakšamo. Ne samo što na ovaj način pružaju profesionalniju uslugu, već dobijaju i dodatne mogućnosti za zaradu i nove klijente - kaže ona.

0608-shutterstock-2251883113.jpg
Shutterstock 

Kako je nastao jedan od najuspešnijih startup-ova u Srbiji?

- Razvoj platforme započeo je neposredno pre pandemije, kada smo radili na prvom MVP-u usred svih zabrana izlaska i nemogućnosti putovanja. Ipak, nakon što su se te prepreke prevazišle, rezultati su bili na našoj strani, s rastom broja turista i povećanjem broja ljubimaca po domaćinstvu - navodi Andrea.

Ona napominje i da je jedan od najvećih izazova bio takozvani “chicken & egg”, gde je potrebno istovremeno razvijati i ponudu i potražnju, odnosno zajednicu – što se pokazalo kao vrlo teško. Iz tih razloga, trenutno je PTA u fazi pronalaženja strateškog partnera.

Andrea ima dugogodišnje iskustvo u projektnom menadžmentu i brojne nagrade za inovativnost i žensko preduzetništvo, što je doprinelo razvoju njenog startupa. Imala je priliku da prestavlja PTA na globalnim događajima poput Dubai Expo 2020. Takođe je prošla kroz razne obuke i akceleratore, kao što je Founders Institute, i pokrenula je podcast „Startup generator“ u saradnji sa Naučno-tehnološkim parkom u Novom Sadu. Andrea će uskoro predstavljati inovacije iz Srbije na Websummitu u Lisabonu.

Svima preporučujem da unapred istraže pet-friendly smeštaje i destinacije, kao i da se upoznaju sa pravilima vezanim za putovanje u prevoznim sredstvima. Važno je i poneti sve potrebne stvari za ljubimca, uključujući hranu, igračke i dokumentaciju.

- Dalji razvoj planiramo kroz nekoliko ključnih strategija, fokusirajući se na ključne potrebe korisnika i osvajanje novih tržišta. Želimo da postanemo vodeća platforma koja povezuje vlasnike pasa sa pet-friendly uslugama globalno. Jedan od naših prioriteta je dalja ekspanzija u inostranstvo - deli svoje ambicije sa nama Andrea.

Ona nam za kraj poručuje da planiranje unapred može značajno olakšati putovanje i učiniti ga ugodnijim za vlasnike, ali i za ljubimca. Kako nam svima najviše nedostaje vreme, PTA ima misiju da ovo planiranje pretvori u par jednostavnih koraka.

biznis.kurir.rs/Bizlife