MODNE KUĆE MENJAJU KURS: Stavljaju novi fokus na super bogate kupce, ali oni nisu jedina ciljna grupa
Porast prodaje luksuznih torbica, cipela i odeće u svetu posle pandemije korona virusa trebalo bi da se zaustavi ove godine usred krize kreativnosti i poskupljenja jer brendovi pomeraju fokus na najveće potrošače, navodi se u novoj studiji konsultantske kuće 'Bain', objavljenoj u utorak.
Po toj studiji koju je naručilo udruženje Altagama, Bain prognozira stagnaciju prodaje luksuznih proizvoda širom sveta 2024. posle blagog pada u prvom kvartalu. Taj konsultant je naveo političku neizvesnost zbig predsedničkih izbora u Sjedinjenim Državama, kao i ekonomsku neizvesnost u Kini koja je dovela do fenomena 'sramoćenja luksuza'.
Pored društveno-ekonomskih faktora i rastućih geopolitičkih tenzija, to usporavanje je takođe delimično 'nametnuto samim sobom', rekla je partnerka iz Baina Klaudija D’Arpicio.
Ona je navela 'krizu kreativnosti' u tom sektoru, jer mnoge velike modne kuće prelaze na kreativne direktore i novi fokus na super bogate kupce, na račun dela srednje klase koji ide nagore i mladih iz generacije Z koji je podstakao rast pre pandemije.
- Postoji nedostatak jasnoće za mnoge od ovih brendova. Oni pokušavaju da povrate fokus. U zaokretu je pet, šest brendova, velikih. To ne pomaže opštem uzbuđenju - rekla je D'Arpicio za Asošijeted pres.
- Ta industrija se vodi snabdevanjem. Kada imate brendove koji su zaista u skladu sa potrebama kupaca, obično reaguje brzo.
Ona je rekla da su potrebna neka 'podešavanja' strategije i cena, dodavši da 'ne možete rasti bez srednje klase i mlađih generacija'.
Među velikim modnim kućama, Gucci i Moschino su debitovali na pisti svojih novih kreativnih pravaca, dok prva kolekcija Valentino novog kreativnog direktora stiže na pistu u septembru. Šanel ima mdesto koje treba popuniti nakon što je aktuelni predsednik podneo ostavku ranije ovog meseca.
Dok je inflacija jedan od elemenata povećanja cena, D'Arpicio je rekla da se brendovi takođe ponovo fokusiraju na procenjenih šest do osam miliona potrošača na vrhu piramide dok traže bolje profitne marže. Istovremeno, bilo je manje podmlađivanja ponuda.
Naglo povećanje cena za artikle koji ne pokazuju značajnu inovaciju i izgledaju kao nešto ranije već viđeno, ostavlja kupce 'uznemirene i zbunjene'.
Stalne svetske prognoze prodaje luksuznih proizvoda prate zaustavljeni rast potrošnje posle pandemije koji je povećao prodaju 2021-23. za 24 odsto u odnosu na nivoe iz 2019. godine.
Prošle godine je prodaja lične luksuzne robe porasla za četiri odsto, na 362 milijarde evra sa 349 milijardi evra 2022, uglavnom zbog ponovnog porasta američkog i azijskog turizma u Evropi koji je podstakao kupovinu. Ako se tome dodaju luksuzna putovanja, dela likovne umetnosti, automobili i jahte, ogromno svetsko tržište luksuza proširilo se na 1,5 hiljadu milijardi evra prošle godine, naglašavajući trend ka iskustvima u odnosu na opipljiva dobra.
Japan je svetla tačka po povratku stranih turista sa jenom koji je na najnižem nivou u odnosu na američki dolar u poslednjih 20 godina, dok Evropa nastavlja jake trendove zbog turističke potrošnje i povećanja lokalne potrošnje, posebno u francuskim i italijanskim gradovima.
biznis.kurir.rs/Beta
MINISTAR MALI U ISTANBULU: Predstavlja ekonomske rezultate Srbije i projekat Expo 2027 - Biće uručene i 2 nagrade