MISLILI STE DA IMATE REZERVNU GUMU U GEPEKU? Proverite pre nego što ostanete na cedilu! Proizvođači štede svaki evro
Naravno, mnogi proizvođači će vam rado prodati rezervni točak kao deo dodatne opreme.
Zašto većina novih automobila više ne dolazi sa rezervnim točkom? Neki razlozi vam verovatno već padaju na pamet, a mi ćemo ih sabrati na jednom mestu. Jedan od glavnih razloga je smanjenje troškova proizvodnje. Svaki evro je bitan, a izbacivanjem rezervnog točka i gume proizvođači ostvaruju značajne uštede.
Naravno, mnogi će vam rado prodati rezervni točak, bilo pune ili smanjene dimenzije, kao deo dodatne opreme.
Drugi razlog je smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Iako je razlika minimalna, svaki gram CO₂ je važan proizvođačima prilikom testiranja i prijavljivanja potrošnje nadležnim telima, poput onih u Evropskoj uniji.
Manja emisija znači manje kazne za prekoračenje dozvoljenih vrednosti. Inače, guma, točak i dizalica mogu da teže preko 20 kilograma.
Treći razlog se odnosi na hibride i električna vozila. Kod ovih automobila je važno dodatno smanjiti masu da bi se povećala efikasnost i domet. Posebno kod hibrida, baterija se često nalazi upravo na mestu predviđenom za rezervni točak.
Ako automobil ne dolazi sa rezervnom gumom, obično je opremljen setom za krpljenje gume i kompresorom. Međutim, u slučaju da vam pukne guma, to je samo privremeno rešenje. Ako je oštećenje veće, taj komplet vam neće biti od pomoći.
BiznisKurir/BizPortal
SLAB ROD VOĆA KOJE SRBI OBOŽAVAJU, POLJOPRIVREDNICI ZABRINUTI "Ako sa drveta skupimo jednu kofu, to će biti super!" - evo ko je glavni "krivac" (FOTO)