Slušaj vest

Zašto većina novih automobila više ne dolazi sa rezervnim točkom? Neki razlozi vam verovatno već padaju na pamet, a mi ćemo ih sabrati na jednom mestu. Jedan od glavnih razloga je smanjenje troškova proizvodnje. Svaki evro je bitan, a izbacivanjem rezervnog točka i gume proizvođači ostvaruju značajne uštede.

Naravno, mnogi će vam rado prodati rezervni točak, bilo pune ili smanjene dimenzije, kao deo dodatne opreme.

shutterstock_2169549753.jpg
Rezervna guma Foto: Shutterstock

Drugi razlog je smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Iako je razlika minimalna, svaki gram CO₂ je važan proizvođačima prilikom testiranja i prijavljivanja potrošnje nadležnim telima, poput onih u Evropskoj uniji.

Manja emisija znači manje kazne za prekoračenje dozvoljenih vrednosti. Inače, guma, točak i dizalica mogu da teže preko 20 kilograma.

Treći razlog se odnosi na hibride i električna vozila. Kod ovih automobila je važno dodatno smanjiti masu da bi se povećala efikasnost i domet. Posebno kod hibrida, baterija se često nalazi upravo na mestu predviđenom za rezervni točak.

Ako automobil ne dolazi sa rezervnom gumom, obično je opremljen setom za krpljenje gume i kompresorom. Međutim, u slučaju da vam pukne guma, to je samo privremeno rešenje. Ako je oštećenje veće, taj komplet vam neće biti od pomoći.

BiznisKurir/BizPortal