BANKROTIRAO POZNATI PROIZVOĐAČ AUTOMOBILA: Do juče važili za silu, a danas veliki broj radnika ostaje bez posla!
Foto: Shutterstock

BANKROTIRAO POZNATI PROIZVOĐAČ AUTOMOBILA: Do juče važili za silu, a danas veliki broj radnika ostaje bez posla!

InfoBiz -

Kineski proizvođač automobila Great Wall Motors (GWM) želi da zatvori svoje evropsko sedište u Minhenu u Nemačkoj. Kako navode nemački mediji, 100 radnika GWM Evrope pogođeno je ovim potezom.

U skladu sa tim, radnici i poslovni partneri u utorak su obavešteni o tom koraku. Otpušta se i celi top menadžment oko komercijalnog direktora evropske centrale Stefena Kosta, navode nemački mediji.

Ali, zatvaranje centrale ne bi trebalo da znači i povlačenje iz Evrope. GWM želi da zadrži postojeća tržišta, ali da ubuduće kontroliše svoje poslovanje iz Kine, piše Manager Magazin, prenosi Feniks magazin.

Međutim, širenje na nova evropska tržišta za sada više nije u planu.

Do sada GWM svoje električne automobile i plug-in hibride nudi u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, Švedskoj i Izraelu. Lansiranje brenda u Austriji i Švajcarskoj bilo je planirano, ali će sada biti stavljeno na čekanje.

Ciljevi nisu ispunjeni

Kako pišu mediji, biće nastavljeno partnerstvo s trgovcem automobilima Emil Frey Group. Sada bi komunikacija trebalo da se odvija sa sedištem u Kini. Ostaje da se vidi u kojoj se meri to može rešiti.

Great Wall Motors osnovan je 1984. godine i ima sedište u Baodingu, provincija Hebei, Kina. Godine 2003. kompanija je postala prvi privatni proizvođač automobila u Kini koji je izašao na berzu.

auto škola, automobili, automobil, vožnja
foto: Printscreen/Facebook/novi početak

SUV vozila se prodaju pod markom Haval. Na čelu je Wei Jianjun, koji u Evropi nastupa kao Džek Vej. Kompanija je imala velike ambicije prema Evropi. Do 2023. godine u Minhenu bi trebalo da radi 300 ljudi. Ali GWM je još bio daleko od toga. Sa samo 6.300 novih registracija prošle godine, grupa nije ispunila zacrtane ciljeve.

Problema ima i kineski proizvođač BYD

GWM nije sam sa svojim visokim očekivanjima. Ostali kineski proizvođači, takođe, žele da osvoje evropsko tržište; oni se oslanjaju na široku ponudu vozila i konkurentne cene, posebno za električne automobile i hibridne modele.

Kineska vlada snažno subvencioniše proizvođače automobila.

BiznisKurir/B92

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track