Tavares i izvršni direktor Leapmotora Zhu Jiangming nisu izneli pojedinosti o tačnim lokacijama na kojima bi mogla da proizvodi električna vozila Leapmotora.

Proizvođač automobila Stellantis od septembra počinje da prodaje električna vozila (EV) svog kineskog partnera Leapmotora u devet evropskih zemalja kako bi proširio svoju ponudu jeftinih automobila, rekao je u utorak čelnik kompanije Carlos Tavares.

Prodaja zajedničke kompanije Stellantisa i Leapmotora proširiće se na Južnu Ameriku, Bliski Istok i Afriku, kao i Indiju i Aziju, ali i Pacifik, počevši od četvrtog tromesečja 2024, rekao je Tavares u kineskom gradu Hangzhouu gde je sedište Leapmotora.

shutterstock-elektricna-vozila-4.jpg
Shutterstock 

Zajednička kompanija po imenu Leapmotor International, koja je u 51-postotnom vlasništvu Stellantisa, ima za cilj da prodaje električna vozila Leapmotora van Kine i takođe da ih proizvodi izvan Kine, oslanjajući se na Stellantisova proizvodna uporišta.

Ona je deo šireg partnerstva sklopljenog između dve grupacije, nakon što je francusko-italijanska grupa prošle godine objavila da kupuje 21 odsto udela u Leapmotoru za 1,6 milijardi dolara.

Preko zajedničke kompanije, Stellantis ima ekskluzivna prava za proizvodnju, izvoz i prodaju proizvoda Leapmotora izvan Kine. To je prva takva mogućnost jednom etabliranom zapadnom proizvođaču automobila u vreme kada brojni kineski proizvođači, uključujući BYD, Chery i Dongfeng najavljuju ili razmatraju nova proizvodna postrojenja u Evropi.

shutterstock-elektricna-vozila-1.jpg
Shutterstock 

Tavares i izvršni direktor Leapmotora Zhu Jiangming nisu izneli pojedinosti o tačnim lokacijama na kojima bi mogla da se proizvode električna vozila Leapmotora.

No, Tavares je rekao da će se sve odluke u vezi za proizvodnju temeljiti na proceni troškova i kvalitete, te da bi među mogućim lokacijama mogla biti Stellantisova fabrika u Tychyju u Poljskoj.

kurir.rs/Poslovni dnevnik