Beč je dobio supermarket budućnosti, predstavljen na Tehničkom fakultetu u tom gradu. U inovativnom supermarketu se, uz pomoć najnovijih tehnologija, unapređuje sam prodajni prostor. Recimo, pametna korpa za kupovinu, opremljena video-kamerom, korisnicima pokazuje najkraći put do traženih proizvoda.

Za kupovinu je dovoljno staviti željeni proizvod ispred kamere, a on će se automatski identifikovati putem tehnologije prepoznavanja objekta i dodaje se na račun. Od veštačke inteligencije i analize podataka, preko softverskog inženjeringa i arhitekture do cloud-usluga i sigurnosti, u ovom virtuelnom prodajnom prostoru predstavljene su kompetencije svih oblasti informatike.

kup.jpg
Foto: printscreen technikum-wien.at

Tokom projekta, naglasak je stavljen na rad sa tehnologijama koje se svakodnevno koriste, a to su kamere pametnih telefona i tableta za prepoznavanje lica i proizvoda, unutrašnja navigacija, veb i mobilne aplikacije. Trenutno postoji mobilna i veb aplikacija koja komunicira sa backend-sistemom.

Menadžeri supermarketa mogu upravljati svim proizvodima putem administratorskog panela, a novi posetioci se mogu registrovati putem veb aplikacije i, na primer, praviti liste za kupovinu. Korisnici se, takođe, mogu registrovati i sa profilnom slikom kako bi se automatski prijavili na pametnu korpu za kupovinu - putem prepoznavanja lica.

Oni koji su već prijavljeni na pametnoj korpi za kupovinu, u supermarketu mogu izračunati najbrži put kroz prodavnicu, na osnovu prethodno napravljene liste za kupovinu. Kamera pametne korpe upoređuje se sa 3D modelom supermarketa, kako bi se odredila pozicija korpe, a korpa potom vodi korisnika do željenih proizvoda.

Da bi korisnik kupio proizvod, dovoljno je da ga postavi ispred kamere, koja ga automatski prepoznaje i dodaje na račun. Kada se završi kupovina, plaćanje se obavlja direktno na korpi. Ukoliko kupac žuri, može se i bez pametne korpe kretati po supermarketu i koristiti sve funkcije direktno na mobilnom telefonu kao veb-aplikaciju. Na projektu pametnog supermarketa stručnjaci na bečkom Tehničkom fakultetu rade od jeseni 2022. godine.

Šefica informatičkog odeljenja, Silvija Gajer, kaže:

"Kombinovanjem zabavnih elemenata tzv. gamification, na primer, moglo bi se proširiti iskustvo stvarne kupovine u digitalni prostor. Proširena stvarnost mogla bi pomoći u traženju namirnica u supermarketu koje odgovaraju određenom načinu ishrane ili intolerancijama. Mogućnosti su beskrajne i radujem se radu sa studentima i saradnicima na ovim i drugim idejama".

Kurir.rs/Telegraf