Slušaj vest

Ovo nisu obične plišane igračke. Pop Mart je izgradio milijardersku imperiju prodajući takozvane „blind box“ kutije – kolekcionarske igračke za koje ne znate koju dobijate dok ih ne otvorite. Taj element iznenađenja? Pretvorio se u globalnu opsesiju.

Evo zašto ovaj poslovni model funkcioniše. Blind box kutije oslanjaju se na uzbuđenje izazvano neizvesnošću, što navodi fanove da se stalno vraćaju po još.

labubu.jpg
Labubu lutka, blind box Foto: Shutterstock

Ograničene serije i veštačka oskudica stvaraju osećaj hitnosti i emotivne povezanosti.

Pop Mart nije prodavao samo igračke – prodavao je mogućnost da ih sakupljate, gradeći brend koji živi od FOMO efekta (straha da ćete nešto propustiti) i fanovske kulture.

Tržište preprodaje čini retke figurice još poželjnijima, pretvarajući ih u investicije.

šta je Labubu profimedia-1003472124.jpg
Labubu Foto: HENRIK MONTGOMERY / AFP / Profimedia

Pop Mart je sada kulturni fenomen u Aziji i šire, a Labubu je njihova zvezda u usponu. Njihova strategija kombinuje emocionalni marketing, izgradnju zajednice i psihologiju iznenađenja kako bi stvorili ne samo proizvod – već i iskustvo od kog se teško odvojiti.

Pouka?

Ne morate biti u tehnološkoj industriji da biste stvorili haj vredan milijardu dolara. Dovoljno je da razumete kako ljudi misle i osećaju – i da oko toga izgradite svoj biznis.

Najveći hit Pop Marta je Labubu, lutka vilinskih ušiju i velikih očiju. Da li je slatka ili jeziva, ko zna. Ali ima je svuda! Rijanu su zapazili sa jednom lutkicom zakačenom za torbu. Ta fotografija je „upalila fitilj“ i Labubu je postao megapopularan.

Lutkice labubu
Raznobojne tutkice labubu u izlogu radnje Foto: Shutterstock

Osnivač Wang Ning pokrenuo je kompaniju 2010. godine, a da bi pokrenuo posao, pozajmio je od porodice 30.000 dolara.

U 2020. godini osnivač Vang je posatao milijarder, ali je nastavio da gura poslovanje. Posao u SAD su pokrenuli tiho 2024. godine, a onda je došao maj 2025. Aplikacija Pop Marta postala je hit, a TikTok je poludeo za lutkama.

U samo jednom danu bogastvo osnivača poraslo je za 1,6 milijardi dolaara, sve od prodaje lutkica koje mogu stati na dlan. Kompanija je prodaju lutaka pretvorila u iskustvo, više nego što bi ijedna reklama mogla.

BiznisKurir/BizPortal