Slušaj vest

Ali Labubu, neobična, zecolika figura sa pomalo jezivim osmehom upravo je to postigla. Nekada rezervisana samo za fanove azijske pop kulture, danas je postala globalni fenomen zahvaljujući jednoj objavi i to ne bilo čijoj.

IMG_7041.jpg
Foto: Kurir

Lisa, zvezda planetarno popularne K-pop grupe BLACKPINK, podelila je fotografiju sa Labubu figurom, što je izazvalo lančanu reakciju na društvenim mrežama i trgovinskim aplikacijama. Samo dan kasnije, aplikacija kompanije Pop Mart, koja stoji iza ove igračke, vinula se u vrh App Store liste u Sjedinjenim Američkim Državama.

Istovremeno, Vang Ning, osnivač Pop Marta, postao je bogatiji za 1,6 milijardi dolara u svega 24 sata.

Labubu figure prodaju se u tzv. „blind box“ pakovanjima po ceni od 22 dolara, ali najređi primerci dostižu i preko 400 dolara na tržištu kolekcionara. Potražnja je toliko velika da se serije rasprodaju u minutima, a online zajednice neumorno razmenjuju, kupuju i prodaju kako bi upotpunile kolekcije.

Pop Mart je već godinama poznat u Aziji, ali je upravo ova igračka u kombinaciji sa Lisinim uticajem otvorila vrata američkom i evropskom tržištu. Sve pokazuje koliko savremeni potrošači reaguju na autentične preporuke influensera i koliko je zabava — kada je dobro upakovana — ozbiljan biznis.