OBRADOVIĆI GODIŠNJE NAPRAVE I PO 2.000 LITARA SOKOVA! Uložili su dosta para, ali se isplatilo
Porodična voćarsks proizvodnja na 800 metara nadmorske visine u selu Dobrača, na kojoj se najviše gaji malina
U opštini Arilje u Zlatiborskom okrugu nalazi se selo Dobrača. Glavno zanimanje meštana je gajenje maline od koga žive mnoge porodice. I porodica Obradović neguje tu tradiciju i malinu uzgaja na nadmorskoj visini od preko 800 metara.
Slavoljub Obradović uz oca i dedu savladao je i zavoleo ovu proizvodnju. Sasvim je bilo prirodno da nastavi porodičnu tradiciju. Danas, Obradovići obrađuju 12 hektara zemljišta od kojih je šest u njihovom vlasništvu, a ostatak je u zakupu. Prvenstveno su voćari. Najviše površina zauzima malina, zatim šljiva, a kupina je na 80 ari. Iako je voćarstvo prioritet, bave se i povrtarstvom, ratarstvom ali i stočarstvom za svoje potrebe, a i pčelarstvom sa 100 pčelinjih društava.
Iako u ovom domaćinstvu žive složno tri generacije, nosioci proizvodnje su Slavoljub i njegova supruga Nevena. U posao su ih uveli Slavoljubovi roditelji Radovan i Zorica, koji su i postavili temelje uzgoju malina. Slavoljub je lako ovladao tehnologijom, a želeo je još više da unapredi ovu proizvodnju.
S obzirom da je to posao koji se nasleđuje osmislio je kako da mu da novu vrednost odnosno da zatvori proizvodni krug. Odlučio je da malinu i drugo voće plasira kao hladno ceđene sokove na tržište.
Pretprošle godine, nabavili su mašine za preradu i uz pomoć tehnologa krenuli s preradom voća u sokove. Uspeli su da tržištu ponude ne samo kvalitetne voćne plodove već i hladno ceđene sokove.
Kapacitet prerade se kreće od 1.000 do 2.000 litara. S obzirom da su još uvek na početku za sada su zadovoljni s preradom od 1.000 litara. U ovom poslu Obradovići nisu sami, priključili su im se i još dva bračna para Planojević i Radojičić.
Uspeli su i da registruju proizvod pod oznakom "Ariljska zlatna kap". Reč je o hladno ceđenim sokovima s 10 različitih ukusa – malina, kupina, jagoda, jabuka, crna ribizla, šumska borovnica, višnja, kajsija i kivi. U ponudi je i voćni napitak "Vodnjika" – prirodni napitak od voća, s epitetom vitaminska bomba.
Dobar proizvod lako nalazi put i do reprezentativnih restorana na Zlatiboru, Divčibarama, u Beogradu, Nišu, Čačku, ali i u prodavnicama zdrave hrane.
Ovi zdravi ariljski sokovi na tržište se plasiraju u pakovanju od jednog litra i od 200 mililitara. Obradoviće, raduje što su njihovi najveći potrošači deca, jer su to zdravi proizvodi namenjeni generaciji koja raste, a i sami su roditelji troje mališana.
Slavoljub je ambiciozan i uspeva da svoje želje ostvari. Obradovići su pre tri godine uložili sredstva i u hladnjaču kapaciteta dva vagona, koja zadovoljava njihove potrebe, a malina u njoj može da se drži neograničeno do prodaje.
Pre dve i po godine osnovali su i zadrugu "Zlatni ram 031", kako bi proizvođači s ovog područja zajedno istupali na tržištu i plasirali svoje proizvode.
Obradović svojim primerom potvrđuje da ako se dovoljno jako želi, ideje se pretoče u stvarnost.
Kurir Biznis/Poljoprivrednik.net
GLOBALNA OLUJA NA TRŽIŠTU SIROVE KAFE : Cena skočila za 100 odsto više nego prošle godine! Razlog je poznat