OVO JE DETALJAN PLAN ZA AERODROM U KIKINDI: Kompleks na 4,6 ha imaće helidrom, padobranski krug i kontrolni toranj od 30 metara
Foto: Kurir/ S.U.

novi projekat

OVO JE DETALJAN PLAN ZA AERODROM U KIKINDI: Kompleks na 4,6 ha imaće helidrom, padobranski krug i kontrolni toranj od 30 metara

InfoBiz -

Grad Kikinda stavio je na javni uvid Nacrt plana detaljne regulacije aerodroma Kikinda.

Kako je i ranije najavljeno, aerodrom je planiran jugozapadno od Kikinde, neposredno uz državni put Ib reda br.13, na pravcu ka naselju Bašaid, na mestu postojećeg sportsko-poljoprivrednog aerodroma Drakslerov Salaš, koji sa svojom travnatom pistom ne ispunjava uslove za odvijanje civilnog putničkog saobraćaja.

0380031296, sportski avion, avion, pista, aerodrom
foto: Profimedia

- Iz tog razloga, predviđa se izgradnja savremenog aerodroma sa višenamenskom funkcijom - privrednom, sportskom, turističkom i poslovno-putničkom – navodi se u dokumentu koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a naručio Grad.

Novi aerodrom imaće poletno-sletnu stazu 1200 × 30 metara, sa ostavljenom mogućnošću proširenja i produženja, za avione raspona krila od 15 do 24 metra. Za merodavni vazduhoplov je uzet ATR-72, dok je za kritičnu letelicu uzet C-130 Hercules.

U severoistočnom delu kompleksa, planira se prostor na kojem će se graditi administrativna upravna zgrada sa tornjem, objekat za prijem i otpremu putnika, hangari za letilice, platforma za parkiranje aviona, manipulativne površine, rulna staza, ali i padobranski krug i helidrom, kao i parkinzi i stanica za snabdevanje gorivom.

Ukupna rezervisana površina za sve neophodne sadržaje aerodroma je 4,6 hektara.

Novoplanirani hangar služiće za sportsku i privrednu avijaciju, a objekat je namenjen garažiranju aviona.

Kontrolni toranj biće najviša zgrada na aerodromu, sa minimalnom visinom od 30 metara. Padobranski krug, kako stoji u dokumentu, jeste definisana površina za sletanje padobranom, bilo namernim skokom ili padom padobrana. Dodaje se i to da mora da bude ravna površina, sa minimalnim radijusom od 25 metara.

Kada je u pitanju helidrom, on je definisan kao helidrom na zemlji, za helikoptere klase 1, 2 i 3. Administrativno poslovni objekat sadržaće carinu, policiju, špediciju, objekte ugostiteljstva i drugo, dok će objekat za putnike imati deo za putnike u odlasku, dolasku i operativni deo. U planu je i gradnja interne saobraćajne mreže i parking površina, kao i gradnja trokrake raskrsnice u regulaciji državnog puta i saobraćajni priključak za prilaz poljoprivrednom zemljištu.

parking, parkiralište
foto: Shutterstock

Cilj gradnje aerodroma jeste povezivanje Severnobanatskog regiona sa aerodromima u Nišu, Vršcu, Beogradu, Podgorici, Tivtu i u zemljama istočne Evrope, ali i prevoz pošte i organizacija sportsko-turističkih manifestacija. Plan je na javnom uvidu do 9. februara.

kurir.rs/eKapija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track