CRNOGORCI NAČISTO PUKLI: Najavljivali najbolju sezonu ikada, ali umesto više turista, RASTU SAMO CENE
Foto: Petar Aleksić

ništa od turističkog buma

CRNOGORCI NAČISTO PUKLI: Najavljivali najbolju sezonu ikada, ali umesto više turista, RASTU SAMO CENE

InfoBiz -

Toliko najavljivani turistički bum koji bi leto 2023. popeo na tron najuspešnijih sezona u istoriji, svakim danom sve dublje pada u vodu. I umesto da je na plažama više kupača, na crnogorskoj obali porasle su samo cene, kako usluga tako i smeštaja.

A da je najava obaranja rekorda glavni razlog loše procene i želje za brzim profitom srušila crnogorski san smatra i ekonomski analitičar Oleg Filipović.

Povećane cene

- Kasno je za ovu sezonu, gde informacije diktiraju sezonu, i mi predviđali kao najjaču i poredili je sa 2019. godinom, tako da došlo je i do nerealnog povećanja cena hotelskog i van hotelskog smeštaja, cena u restoranima. To je direktan uticaj informacija da ćemo imati najjaču sezonu - kazao je ekonomski analitičar Oleg Filipović.

Budva, Crna Gora, plaža, letovanje, more
foto: Petar Aleksić

Od najjače do sezone ispod očekivanja za kratko vreme. Iz nacionalne turističke organizacije kažu da još nemaju tačne podatke ali da još nismo preleteli rekordnu 2019. godinu. Cenovno prema određenim indeksima Crna Gora zajedno sa Turskom dobila je ocenu pristupačne destinacije, iako se na terenu suočavamo s rastom cena.

- Jasno je da smo za visoko platežne goste cenovno pristupačni, a za manje platežne moći taj rast cena je uticao na odluku da dođu ili koliko će potrošiti - kazao je NTO Ana Tripković-Marković.

Dnevni troškovi se sabiraju, a noćenja skraćuju. Zato je, poručuje Filipović, neophodna dobra strategija za produžetak sezone.

- Da bi dobili prave efekte sezona mora da traje najmanje 270 dana - poručuje Filipović.

Problemi i u Dubrovniku

Dubrovnik
foto: Profimedia

Ni u komšiluku ništa bolja situacija. U Dubrovniku su očekivanja ostala neispunjena, ali ne brinu. Rekordna neće biti, glavna je za nama, da uđemo u špic očekivanja se neće ostvariti, posebno u privatnom smeštaju, malo se radilo na smanjivanju cijena, ne smijemo se s cijenom igrati - kazao je iz Udruženja ugostitelja Dubrovnik Dani Banovac.

U Dubrovniku ne, ali u ostalim hrvatskim gradovima počela je rasprodaja nepopunjenog smještaja u akcijama koje idu i do 50 posto. Optimizam s početka priče na Jadranu dala je krila ugostiteljima i izdavaocima smještaja da podignu cijene, dok su neki mudriji prošli dobro. Pouka, ko traži veće izgubi iz vreće, navodi RTCG.

Kurir.rs/RTCG

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track