STVARI KOJE MORATE DA URADITE PRE ODLASKA U PENZIJU! Čak ni zahtev ne možete da podnesete bez njih, pratite korake
Stvari koje ne smete da preskočite kada želite da podnesete zahtev za penziju
U PIO fondu podsećaju da se od 2019. godine isplata penzije ili novčane naknade vrši isključivo na tekući račun lica otvoren u banci, uz obaveznu dostavu potvrde o otvorenom računu.
Interesovanje građana u postupku ostvarivanja prava na penziju uglavnom je usmereno na uslove za ostvarivanje prava ili način obračuna visine penzije, a manje na svoje obaveze koje imaju prema Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje u vezi isplate penzije.
U PIO fondu podsećaju da se od 2019. godine isplata penzije ili novčane naknade vrši isključivo na tekući račun lica otvoren u banci, uz obaveznu dostavu potvrde o otvorenom računu.
- Ova potvrda je dokaz za Fond o otvorenom računu i obaveštenje za banku da će korisnik primati isplate od Fonda. Potvrdu o tekućem računu bi trebalo priložiti pri podnošenju zahteva za penziju ili novčanu naknadu. Izbor banke je slobodan i isplata se realizuje preko svih banaka koje posluju u Republici Srbiji - navodi se u saopštenju.
Adresa navedena na zahtevu mora da se poklapa sa zvaničnim podacima iz lične karte. U suprotnom, može doći do kašnjenja ili prekida u isplati, ali i problema sa zdravstvenim osiguranjem.
- Za penzionere koji žive u inostranstvu isplata se vrši na devizni račun, a pri uspostavljanju isplate, potrebno je dostaviti i potvrdu o životu. Broj država s kojima Fond elektronski razmenjuje podatke o životu je sve veći, što je olakšanje za penzionere iz tih država, jer nemaju obavezu da redovno dostavljaju potvrdu o životu, već samo pre prve isplate - navode u PIO fondu.
Ukoliko korisnik želi da promeni banku preko koje će primati penziju, dovoljno je da filijali Fonda koja mu isplaćuje penziju dostavi potvrdu nove banke.
Da li postoji dodatna dokumentacija?
Dodatna dokumentacija i saglasnosti potrebne su samo ako se isplata prebacuje u inostranstvo ili na račun ovlašćenog lica i kada se traži da se isplata prava ubuduće vrši na ustanovu za smeštaj starih lica.
U rešenju o ostvarenom pravu navedena je obaveza korisnika da obaveste filijalu Fonda o svim promenama koje nastupe nakon ostvarivanja prava – promena adrese, imena ili prezimena, prebivališta, tekućeg računa i slično.
- U pojedinim situacijama, nepoštovanje ove obaveze od strane korisnika može dovesti do privremene obustave isplate, te je značajno blagovremeno obaveštavati Fond o promeni podataka - dodaju u PIO fondu.
BiznisKurir/Kamatica