Slušaj vest

Zbog stalnog rasta cena, sve veći broj građana okreće se kupovini proizvoda na akciji ili onih pred istekom roka trajanja u Hrvatskoj. Ovi proizvodi, koji su nekada ostajali neprodani, danas su privukli veliku pažnju kupaca, naročito u vremenima ekonomske krize.

Mnoge porodice, posebno one sa ograničenim budžetom, odlučuju se za sniženja, kao što su proizvodi sa rokom trajanja koji ističe za nekoliko dana, često s popustima od 30 odsto i više.

Mirta, majka troje dece, ističe kako uspeva da uštedi značajne iznose na mesečnom računu koristeći ovu strategiju. Ona redovno kupuje pekarske proizvode koji sat vremena pre zatvaranja trgovina budu po pola cene, kao i voće i povrće koje je sniženo do 80 odsto.

- Kupimo hleb za dva ili tri dana, pa ga onda zagrejemo u rerni i bude kao nov. Kupimo voće i povrće koje je uveče ekstra sniženo, pa onda shodno tome planiramo jelovnik. Tako znam da uštedim i 30 odsto na računu - objašnjava Mirta.

Slično tome, Martin iz Zadra kupuje proizvode pred istekom roka, poput mesnih proizvoda i slatkiša, koji su često i do 50 odsto jeftiniji.

- Kupim ono za što znam da ćemo pojesti. Ako nešto i ostane, nije tolika tragedija jer su cene ionako puno niže nego kada su kupljeni normalno - kaže Martin.

BiznisKurir/Dnevno