Cene automobila postaju sve nepodnošljivije kada se radi o turskom tržištu, a ono što ih čini tako visokim objasnio je na svom TikTok profilu najpopularniji Turčin u Srbiji Yunus Emre Doğan.

Naime, kada automobil izađe iz fabrike cena mu je iole prihvatljiva, ali ono što je kasnije drastično promeni jesu posebni porezi koje država nameće, na šta se osvrnuo Yunus.

- Možda ste čuli da je Turska jedna od najskupljih zemalja na svetu po ceni automobila. Mi kupujemo jedan auto po ceni tri. Čak i ako neki brendovi proizvode svoja vozila u Turskoj, i dalje su skupi. Razlog tome su, naravno, porezi. Pre svega, država naplaćuje poseban porez na luksuznu potrošnju, koji se zove OTV, a on je između 45 i 220 odsto. Ova stopa varira u zavisnosti od jačine motora i prodajne cene vozila bez poreza, a posle toga ima i PDV, koji je 20 odsto - objašnjava on.

Zatim, plastično je prikazao kako ovo funkcioniše na jednom primeru automobila koji košta 10.000 evra.

- Recimo, ako automobil košta 10.000 evra kada izađe iz fabrike, OTV stopa će biti 80 odsto, što iznosi 8.008 evra, dok je PDV stopa 20 odsto, a to je 3.603 evra, da bi na kraju ukupan iznos poreza bio 11.611 evra. Drugim rečima, cena vozila koje košta 10.000 evra kada izađe iz fabrike kasnije plaćate 21.611 evra kada ga kupite u Turskoj - zaključuje Yunus.

BiznisKurir.rs