BMW i3 je jedan od pionira električnih automobila koji je prestao da se proizvodi 2021. godine, ali je i dalje popularan na tržištu polovnih vozila. Međutim, vlasnik jednog modela iz 2015. ostao je neprijatno iznenađen kada su mu u servisu ponudili zamenu baterije po vrtoglavoj ceni.

Cifra nove baterije iznosila je 71.208,27 dolara. Ne samo da je viša od samog automobila, već nadmašuje i vrednost potpuno novog BMW-a i5, prenosi CarBuzz.

Nije tajna da je zamena baterije na električnom vozilu skupa, ali ta se cifra čini preteranom čak i za BMW.

shutterstock-548313280.jpg
Shutterstock 

Kao dokaz, vlasnik je objavio ponudu servisa na Redditu, a javilo se nekoliko vlasnika i3, dok je jedan otkrio kako je dobio račun od 30.000 dolara.

“Da nisi slučajno ušetao u salon i tražio novi BMW i5?”, pitao ga je jedan od korisnika. Drugi su mu napisali da su dobijali ponude između osam i 11 hiljada dolara.

Žele da ih demotivišu?

Svi ovi iznosi zvuče mnogo, ali činjenica da vlasnici dobijaju različite ponude za isti posao još je bizarnija. Neki korisnici Reddita veruju da trgovac ne želi da izvrši popravku.

Predstavljajući vlasnicima smešne citate, oni će verovatno biti obeshrabreni i tražiće alternativu ili čak kupiti novi automobil.

shutterstock-1179686422.jpg
Shutterstock 

- Ne mogu samo da kažu “ne, ne želimo to da uradim”, pa naprave cenu toliko strašnom da teraju kupca da kupi novi auto - napisao je jedan korisnik u odgovorima.

Baterija u i3 sastoji se od osam ćelija. Dakle, ako posedujete i3 ili neki drugi stariji električni automobil, bilo bi dobro potražiti stručnjaka koji može da izvede ove popravke za mnogo manje novca.

Jedan baterijski modul košta između 3.000 i 3.500 dolara, tako da je moguće da se popravka izvede za cifru daleko manju od 70.000 dolara.

S ovakvim računima za popravku, nije ni čudo da ljudi na električna vozila gledaju s velikom dozom skeptičnosti. Ali, treba napomenuti da ove visoke cene ne utiču samo na BMW.

evri.jpg
Shutterstock 

Studija koju je proveo Recurrent pokazala je da zamena baterija u Volkswagen e-Golfu može stajati i do 21.000 dolara. To nije ništa u poređenju sa računom od 113.500 dolara predstavljenom vlasniku Hyundai IX35 s pogonom na vodik kada su gorivne ćelije počele da stvaraju probleme.

kurir.rs/Tportal