Ugovor o izgradnji ove deonice potpisan je 11. novembra 2022. godine a izvođač radova je Euro-Asfalt Sarajevo. Vrednost ugovorenih radova iznosi 167 miliona evra sa PDV-om.

Zanimljivo je da će u okviru izgradnje ove deonice doći i do izmeštanja reke Tešanjke.

Naime, „Auto-ceste FBiH“ objavile su ove nedelje javni oglas radi sporazumnog pribavljanja nekretnina na mestu gde će reka biti izmeštena.

"Pozivaju se vlasnici nekretnina koje se nalaze na ovom području radi pokušaja sporazumnog rešavanja sticanja prava vlasništva nad određenim nekretninama koje će se eksproprisati u svrhu izmeštanja korita reke Tešanjke, a sve u sklopu izgradnje deonice auto-puta Putnikovo Brdo – Medakovo na Koridoru 5C", navodi se u oglasu.

Da ovo izmeštanje reke neće biti samo simobolično već da se radi o velikom projektu, govori činjenica da se poziv odnosi na čak 50-ak nekretnina uglavnom kategorisanih kao njiva, od kojih je većina površine po nekoliko stotina kvadrata.

tesanj.jpg
Foto: Avaz.ba

O deonici

Dužina deonice Putnikovo Brdo – Medakovo je 8,5 kilometara. Početak trase je na izlazu iz tunela Putnikovo brdo 2 na međuentitetskoj liniji.

Dalje se trasa pruža prema petlji Usora na kojoj se nalazi bočno naplatno mesto nakon kojeg trasa prelazi mostom preko regulisanog korita reke Usora te preko mostova dolazi do naselja Karuše.

U Karušama trasa prolazi kroz brdo te je na toj lokaciji predviđen cut & cover sistem u dužini od 220 metara. U nastavku trasa prolazi kroz naseljena mesta Tešanjka i Medakovo kao i nenaseljena područja. Deonica se završava posle petlje Medakovo.

BiznisKurir/BiznisInfo.ba