Slušaj vest

Ušuškan među tezgama Palilulske pijace, u srcu Beograda, „Mehurić“ nije samo još jedno mesto za piće – to je jedinstveni šampanj bar koji donosi sofisticiranost i ekskluzivnost u neformalni ambijent pijace. Prvi takav koncept u Srbiji – šampanj bar i šop „Mehurić“ nudi više od 190 etiketa penušavih vina iz celog sveta, a ono što ga izdvaja jeste mogućnost da se penušavci probaju na čašu, što je retkost čak i u prestižnim vinskim barovima.

Iza ove inovativne ideje stoji Dragana Nović, dugogodišnja vinska entuzijastkinja i poslovna žena, koja je spojila ljubav prema penušavim vinima sa željom da stvori mesto gde se ljudi okupljaju, druže i uživaju u vrhunskim mehurićima. Kako je nastala ova jedinstvena vinska priča i kakav to doživljaj nudi "Mehurić“ saznali smo upravo od nje.

Kako naša sagovornica na samom početku otkriva, ideja o otvaranju „Mehurića“ se rodila još 2021. godine, kada je kao dugogodišnja zaljubljenica u vina, odlučila da pokrene ovaj jedinstveni koncept, još uvek jedini u Srbiji.

"Ovo je prvi šampanj bar u Srbiji sa najvećom ponudom penušavih vina. Imamo ih preko 190, a uveli smo i vina na čašu, za svakog po nešto. Dugo sam u ovom poslu, i putujući po svetu nekako sam došla na ideju da bi bilo super da se otvori jedno ovakvo mesto, dakle ne klasičan bar, već bar sa posebnom energijom, sa ciljem druženja i spajanja ljudi“, navodi Dragana i dodaje da su je prijatelji iz mesare „Morava“, koja se nalazi odmah pored, dodatno motivisali na ovaj korak.

Prema njenim rečima, biznis plan i finansije su bili prvi korak u pokretanju ovakvog jednog posla, a onda i gde locirati „Mehurić“. Odluka je pala na Palilulsku pijacu, mesto susreta svih generacija. A zašto baš tamo?

"Energija koja se ovde oseti i dobrosusedski odnosi sve govore. Ovo je jedinstven prostor koji okuplja ljude različitih sfera interesovanja i generacija – od komšija iz kraja, preko studenata sa okolnih fakulteta i zaposlenih nakon radnog vremena, do penzionera i stranaca, što pokazuju i mnoge recenzije na Google reviews. Ljudi su najpre bili iznenađeni šampanjcem na pijaci, a sada je ’Mehurić’ postao ritual. Sada već imamo i stalne goste koji bar jednom nedeljno dođu na čašu penušavca i "ukradu od dana“ bar pola sata samo za sebe . Težimo ka tome da postanemo deo komšijske rutine“, objašnjava naša sagovornica.

 Šta to „Mehurić“ nudi svojim gostima?

Kao što smo već i pomenuli ovde možete probati gotovo 200 različitih vrsta penušavih vina iz celog sveta i regiona. Iz ponude se izdvaja najpoznatiji šampanjac.

"Nudimo i ostala francuska penušava vina koja su cenovno na nešto nižem rangu, ali po kvalitetu i proizvodnji su gotovo identična. Zatim imamo i Prosecco, gde nudimo sve ono što je dostupno na tržištu. Zatim Cave, španska penušava vina koja se proizvode tradicionalnim metodama. Tu je i francuski Cremant, alternativa za šampanjac kao i Franciacorta i bogata ponuda penušavaca iz Portugalije“, ističe Dragana.

Ona podvlači i pet-natove, koji su sve popularniji kod mladih i generalno u svetu. Prema njenim rečima pet-nat je prvi korak u istraživanju vinskog sveta, a retko gde se i može pronaći u Beogradu.

Svakoga dana ovde imate mogućnost da degustirate neke od šest različitih penušavaca ili pet-natova na čašu koji su u tom trenutku otvoreni. Kada govorimo o cenama penušavaca na čašu u "Mehuriću“, one se kreću od 600 pa do 2.000 dinara, a odličan šampanjac se može popiti i za 1.200 dinara.

profimedia0194853132.jpg
Foto: Profimedia

"Takođe prodajemo i boce penušavih vina, sve što je izloženo u vitrini se može i kupiti, a cene variraju od dve do 30.000 dinara, ukoliko pričamo o vrhunskim primercima šampanjca. Za svačji ukus ima ponešto. Trudimo se da stalno i iznova osvežavamo našu ponudu“, objašnjava ova preduzetnica.

Dragana nam kaže i da sva svoja penušava vina nabavlja od distributera, ali da je od pre godinu dana na Srpsko tržište donela dve šampanj kuće a to su A.Bergere i Laherte Frères. Zadovoljna je i domaćom ponudom penušavaca koji su jako kvalitetni, ističući da se domaći vinari trude da drže standard.

Uz penušavac – čvarci

Uz penušava vina se u "Mehuriću“, vrlo zanimljivo, služe i čvarci. Draganu smo pitali zašto baš čvarci, a ne čips ili neke druge grickalice.

"Ideja je došla uz razgovor sa vrhunskim gastronomima. Ja sam htela nešto drugačije da imamo kao zalogaje. Masnoća koju čvarak ima se super slaže sa kiselinama koje imaju penušavci. U svetu, gde god se nalazi koncept poput ovog, gde se dešavaju neke sinergije različitih brendova na pijaci, gde su vinarije ili botege, služi se i finger food, nešto što možeš da gricneš, što je karakteristično za taj deo sveta. Kod nas su to čvarci, lokalna grickalica koja može da se poveže sa etiketama koje se nalaze kod nas na policama. Sve nabavljamo od naših komšija. S druge strane, ukoliko ste ipak ljubitelj francuske gastronomije – foie-gras i pate du campagne su odličan izbor uz omiljenu etiketu, koje takođe uz čvarke nudimo u svojoj ponudi“, objašnjava Dragana.

Ona dodaje i da ovde, na Palilulskoj pijaci vladaju dobrosusedski odnosi, te da se u "Mehuriću“ služi hrana okolnih ugostitelja, a da se kod njih piju penušavci iz "Mehurića“.

Dragana nam priča i da se pre više od sve godine rodila i ideja "Disko pijace“. To je Matinee koji se svakog petka organizuje od 17 do 20 časova i predstavlja odličnu priliku za provod nakon radne nedelje i uvertiru za vikend.

"Tada uvek dođe neko od poznatih beogradskih imena iz sveta DJ-inga, kada se udružimo sa našim komšijama, gde ljudi dođu da popiju čašu penušavca ili da pojedu nešto iz ponude koje komšije nude. Ono na šta smo posebno ponosni je što sve više ljudi iz inostranstva dolazi kod nas, što je pokazatelj da se dobar glas daleko čuje i da je taj marketing od usta do usta zapravo najbolji vid promocije“, kaže ona i dodaje da "Mehurić“ ima i svoja kolica sa kojima gostuje na različitim događajima, a to je posebna atrakcija koja privlači pažnju.

Izazovi malih preduzetnika

Nismo mogli a da se ne osvrnemo na izazove koje mali preduzetnici imaju u svakodnevnom poslovanju. Dragana kaže da je za nju to radna snaga.

"Ja zaista radim ono što volim i moja prednost je što znam ovaj posao, ali naći adekvatnog radnika i osloniti se na njega, to je kod malih preduzetnika jako teško, jer moraš uvek biti spreman da uskočiš u svakom momentu ukoliko se desi nešto nepredviđeno, naravno. Ali zajedničkim snagama sve prevazilazimo“, zaključuje naša sagovornica.

Dragana i njen tim uspeli su da na neobičnoj lokaciji stvore jedinstveni koncept koji briše granice između luksuza i svakodnevice, potvrđujući da je Beograd spreman za ovakve inovativne vinske priče.

Kurir Biznis/Bizlife.rs