SINIŠA STVORIO SVOJ BREND RAKIJE: Prodaje je duplo skuplje nego ostali proizvođači - Njegov recept je poseban a evo i po čemu
Zbog podneblja i specifičnog čuvanja komine te zbog samo njima znanog recepta proizvodnje prepeka na području Novog Brda je stvoren "novobrdski brend" rakije čija je cena od 30 do 50 procenata veća u odnosu na rakije koje se proizvode u ostatku Kosova i Metohije.
U kominu nezavisno da li je u pitanju šljiva, kruška ili jabuka, ovdašnji domaćini ne dodaju šećer jer se njime, kako tvrde, ubija ukus voća od koga se rakija proizvodi.
Siniša Jović, pre desetak dana počeo je da peče "jabukovaču“ od komine stavljene pre godinu dana i kaže da se plaća dobro jer od jednog kazana izađe do 30 litara meke rakije.
- Od četiri kazana meke u koje dodam 15 litara čiste planinske vode izađe od 30 do 35 litara ljute jačine oko 52 stepena - kaže Siniša koji želi da prenese iskustvo sinu Mihajlu koje je on stekao pekući rakiju pored dede i oca.
Ima da ispeče stotinak kazana obične ili oko 900 litara ljute.
Bitno je da se sa komine, koja je posle previranja „zatvorena“ u buradima da ne vetri, skine gornji sloj u kome se skupi sva gorčina voća, a potom se „komina“ kuva na tihoj vatri u kazanu kako ne bi došlo do zagorevanja.
Prepek nije gotov sve dok se u buretu od stotinak kilograma ne dosipa prokuvana, a potom ohlađena destilovana voda koja razblaži ili skine za dva tri stepena jačinu rakije.
- Tako dobijena rakija se čuva u staklenim bocama zapremine od 50 litara u naredna dva, tri meseca kako bi se "ohladila“ i dobila stvarnu jačinu od nekih 48 stepeni - pojašnjava on.
Voćarstvo u Novom Brdu, zajedno sa stočarstvom, čini osnovnu delatnost domaćina.
To su prepoznali u Raško-prizrenskoj eparhiji, čija je organizacija "Majka Devet Jugovića" u rejonu Zebinca formirala farmu ovaca proizvodeći meso, mleko i kajmak. Oformili su pogon za proizvodnju mleka i mlečnih proizvoda koje plasiraju preko prodavnice otvorene u porti manastira Gračanica i zaposlili desetine Novobrđana.
Jović veruje da bi taj pogon mogao da otkupi mleko i mlečne proizvode, kao i rakije i pomogne Novobrđanima da zaštite brend.
Razlog više leži, kako veli, u činjenici da se sve više mladih ljudi usled nedostatka državnog posla okreće stočarstvu i voćarstvu jer se radi o unosnom poslu od koga mogu da žive porodice ne iščekujući pomoć narodne kuhinje.
(Kurir.rs/Telegraf)
OVAJ PROIZVOD BIVŠE JUGE BIO JE SVETSKI HIT! Poredili ga sa ''lamborginijem'', a zbog 1 greške ostali bez miliona!