SLAVICA NAKUPCIMA STALA NA PUT SVOJOM PROIZVODNJOM: Sama napravi 4.000 tegli zimnice: "Sve se radi ručno i po starim receptima"
Žene u poljoprivredi su jedna od glavnih tačaka poveznicaod njive do trpeze. Svojom odgovornošću i brigom sa dve vredne ruke uzgajajubiljke, a kad stignu plodovi, njihovo umeće se preliva u visokokvalitetneslatke i kisele zimnice. Ako želimo da podrživo opstanak sela i seoskih domaćinstava, kupovina domaće zimnice je idealan način za to.
Četrdesetsedmogodišnja poljoprivrednica Slavica Janković svoj život je posvetila očuvanju i razvoju seoskog domaćinstva u Banatskom Brestovcu. Jankovići se oduvek bave poljoprivredom, proizvode žitarice, uzgajaju voće i povrće. Pre pet godina su napravili svoj brend i sve znanje i umeće su usmerili u tom pravcu.
– Shvatili smo da možemo da ponudimo veliki asortiman slatke i kisele zimnice, te smo odlučili da počnemo da prerađujemo veću količinuvoća i povrća, umesto da ih prodajemo nakupcima. Najvažnije nam je bilo da zadržimo ukus domaćeg proizvoda. To, zapravo, znači da smo nastavili da radimo kako smo i do tada pripremali zimnicu za našu porodicu, samo smo počeli da radimo sa dosta većim količinama, pa je i organizacija značajno drugačija. Jednostavno, želja nam je bila da probaju i drugi ljudi sve što pravimo, mimo naše porodice i prijatelja – priča Slavica.
Svako voće i povrćekoje Jankovići uzgajaju, kasnije koriste za proizvodnju svojih proizvoda. U ponudi imaju razne džemove, turšiju, voćne sirupe, likere itd.
– Imamo ponudu od preko 40različitih vrstaproizvoda. Sve što proizvedemo na našim njivama i voćnjacima koristimo u našim proizvodima, ništa ne prodajemo dalje. Vremenom, tražnja nam se povećavala, pa smo pojačavali i obim proizvodnje, te smo uključili i druga gazdinstvaiz našeg okruženja, ljude koje znamo i kojima verujemo, a od kojih nabavljamo voće i povrće. Ono što nam je jako važno, to je da budemo sigurni da će naši proizvodi biti istog, odnosno, nepromenjenog kvaliteta, što mnogo zavisi od kvaliteta samih namirnica – kaže Slavica.
Kada se dotaknemo zimnice, kod Jankovića se može pronaći šta god poželite. Njihova proizvodnja nije velika, u proseku 4.000 tegli godišnje. Međutim, kada shvatite da to radi samo jedna žena, sigurno ćete se zapitati kako je to moguće.
– To je ogromanposao, naročito kada se radi priprema ajvara i u tom periodu u pomoć mi priskaču svi članovi porodice, a nekad i familija. Sve pravimo po recepturama koje su jako dugo u našoj porodici. Naravno, i ja želim da dodam svoj pečat, te svake godine u ponudu uvrstimo nove ukuse. Ono što je suština i najveća prednost domaćih proizvoda je kvalitet. Sve se pravi ručno, sa puno pažnje i posvećenosti i ne dodaju se nikakvi aditivi. Svaka tegla prođe kroz moje ruke. Naša priča je počela iz velike ljubavi prema našoj zemlji i svemu dragocenom što nam ona daje. Naša vizija je da tu ljubav dalje delimo kroz naše proizvode. Zato i radimo sve što radimo – nastavlja Slavica.
Slavica se ne žali na prodaju, već ističe da je iz godine u godinu sve bolja. Tome je znatno doprinelo oglašavanje preko Fejbuka, koje im je dovelo ogroman broj kupaca. Ali, bez obzira na to, Slavica stavlja akcenat na preporuku kao najbolji način promocije i priznanja.
– Naši zadovoljni kupci su suština, najvredniji glas, onaj koji se najdalje čuje. Mi smo na tome zaista zahvalni. Zato i nastojimo da budemo uvek tu za naše kupce i da radimo na tome da budemo sve bolji i bolji – kaže Slavica.
Ono što ćete se sigurno zapitati je da li od poljoprivrede može dobro da se živi, a Slavica je dala odgovor i na to.
– Odgovor nije tako je jednostavan. Poljoprivreda je posao koji zahteva veliku posvećenosti predan rad. Mnogo je faktora na koje jedan seljak ne može da utiče. Svaka godina je izazov da biste preživeli na selu. Mnogo je onih koji nisu izdržali sve što se dešava i otišli su trbuhom za kruhom. Pogledajte selakoja su polupusta. Pogledajte samo šta se u ovom trenutku dešava. Ali opet, znamo koliko svaki seljak voli svoju zemlju i svi ti što su otišli, odmah bi se vratili samo kada bi se sistemski obratila pažnja na selo i kada bi postojala strategija za poljoprivredu. Morate praviti razliku između malog poljoprivrednog proizvođača-seljaka, koji živi na selu i firme. Promenljivost i neizvesnost su veliki deo ovog posla i života. Naši ljudi to vrlo dobro znaju i svi koji su još uvek na selu sasvim sigurno mogu da kažem da su veoma hrabri i vredni ljudi, i da se sa svim tim izazovima nose na najbolji mogući način. Ja u to nemam nikakvu sumnju – zaključuje Slavica.
Kurir.rs/AgroSmart
LJUDI NAVALILI NA KUPOVINU MONTAŽNIH KUĆA! 50 kvadrata pazare za svega 18.000 €, a evo kakve sve prednosti ima u odnosu na klasičnu - Tu je i detaljan cenovnik