Slušaj vest

Automobilska korporacija Stellantis NV planira novu reorganizaciju menadžmenta dok produbljuje restrukturiranje nakon smene izvršnog direktora Karlosa Tavareša, prema izvorima bliskim kompaniji.

Glavni direktor za softver, Iv Bonfon povlači se sa svoje pozicije, kao i Linda Džekson, koja je vodila marku Peugeot. Bonfon, koji se smatrao Tavarešovim protežeom, bio je zadužen za softverski sektor koji je izazvao kašnjenja ključnih modela u SAD i Evropi, uključujući potpuno električni Ram pikap. Ovaj segment preuzeće Ned Kurić, glavni inženjer i direktor za tehnologiju, u okviru racionalizacije poslovanja, prenosi Bloomberg.

Ova promena predstavlja još jedan zaokret u strategiji kompanije nakon što je Tavareš smenjen u decembru zbog loše prodaje i agresivnih mera štednje, koje su izazvale nezadovoljstvo investitora i političara. Stellantis, proizvođač Jeep SUV modela i Fiat automobila, još traži njegovog naslednika. Predsednik kompanije Džon Elkan, koji trenutno vodi desetoročlani izvršni odbor, pokušava da popravi odnose s distributerima i vladama nakon Tavaresovog odlaska. Kompanija užurbano proširuje ponudu hibridnih vozila.

Bivši finansijski direktor Ričard Palmer, koji sada radi kao specijalni savetnik Elkana, blisko sarađuje sa njim na analizi slabosti Stellantisa i identifikaciji potencijalnog novog izvršnog direktora.

Očekuje se da će novi izvršni direktor biti imenovan u drugom kvartalu ove godine, iako se tajming može promeniti.

Stellantis, nastao spajanjem kompanije Fiat Chrysler i francuske PSA Grupe 2021. godine, nedavno je najavio investicije u Italiji i SAD. Nakon sastanka Elkana sa predsednikom SAD Donaldom Trampom kompanija je potvrdila planove za proizvodnju novog pikapa srednje veličine u zatvorenoj fabrici u Ilinojsu, čime će vratiti 1.500 radnika sindikata.

Takođe, Stellantis je uspeo da smanji zalihe vozila na američkom tržištu, koje je jedno od njegovih najvažnijih.

biznis.kurir.rs/Bloomberg