Slušaj vest

Evropski automobilski div Stellantis, koji objedinjuje marke Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler i Jeep, našao se u teškoj krizi zbog pada prodaje.

Kako bi povećali proizvodnju, iz kompanije su najavili da će ove godine uložiti dve milijarde evra u italijanske fabrike, a šest milijardi biće namenjeno lancima snabdevanja.

Sve italijanske fabrike automobilskog koncerna, koji je nastao 2021. spajanjem francuske grupe PSA i italijansko-američke kompanije Fiat Chrysler, godinu su završile u minusu.

Dojučerašnji ponos italijanske auto-industrije, Fiatova fabrika Mirafiori u Torinu lane je proizvela gotovo 70 odsto manje automobila, nešto manje od 26.000 u odnosu na gotovo 86.000 vozila 2023.

Prema podacima koje su prikupili italijanski sindikati, poslednji put kada je italijanska automobilska industrija, danas okupljena u gigantu Stellantis, proizvela tako malo vozila, bilo je 1956. godine.

Kvartal od samo desetak radnih dana
"Ne skrivamo da će 2025. biti teška. Ali sve italijanske fabrike će nastaviti s radom, i to mnogo više", rekao je sredinom decembra direktor evropskih operacija Stellantisa Žan Filip Imparato.

Privremeni prekidi u proizvodnji prošle godine su pogodili sve italijanske fabrike, a u Maseratiju u Modeni, na primer, u poslednjem kvartalu su radili samo desetak dana.

"Za sada nema činjenica, imamo samo predviđanja. Situacija u fabrikama je ozbiljna, mnogi radnici su na čekanju", rekao je sindikalni predstavnik Uilma Roko Palombela.

Stellantis je 2023. godine, prema podacima kompanije, bio četvrti najveći proizvođač automobila u svetu po prodaji – iza japanske Tojote, nemačkog Folksvagena i korejskog Hjundaija.

Kurir Biznis/B92