OVAJ MODNI BREND POZNAT PO PRISTUPAČNIM CENAMA: Srbi rado kupuju kod njih, ali su sada u čorsokaku - Direktor ima plan kako da ih spasi!
Prodaja u švedskoj modnoj kući počela je da stagnira. Novi izvršni direktor odlučio je da protrese stvari, snizi cene, modernizuje prodavnice i uloži u marketing.
Švedski modni brend H&M decenijama je sinonim za modernu odeću po pristupačnim cenama. Ono što ih je stavilo na mapu ljubitelja mode bile su saradnje sa dizajnerima kao što su Stela Makartni, Maison Margiela i Versaće, a sarađivali su i sa Madonom.
Međutim, čini se da je nekada uspešan modni lanac potpuno izgubio put na tržištu visoke ulične mode, jer mladima više nije uzbudljiv – skuplji je od onlajn brendova poput Šeina, a ne luksuzan kao Zara.
Naime, u sve konkurentnijoj modnoj industriji, prodaja H&M-a stagnira, sa prihodima od oko 21 milijardu dolara jedva veći od onih u 2017. godini, dok su prihodi Inditeksa (vlasnik Zare, Bershka, Stradivarius) porasli za 42 odsto u istom periodu. U prvih devet meseci prošle godine prodaja H&M-a pala je za jedan odsto, dok je Inditeksova porasla za sedam odsto.
Pre godinu dana, H&M je preduzeo akciju da promeni stvari i doveo novo rukovodstvo u kompaniju. Tako je novi izvršni direktor postao Daniel Erver, 43-godišnji bivši pripravnik u kompaniji koji je bio na različitim pozicijama tokom svojih 18 godina službe. Njegov prvi potez je bio snižavanje cena, modernizacija prodavnica i povećanje ulaganja u marketing. Isto tako, njegova vizija je da H&M ponovo postane 'kul' brend među mlađom populacijom.
Stoga je Charli KSCKS angažovana da brendu da dozu svežine i smela, i ona je postala zaštitno lice kolekcije jesen-zima. Ako treba da proguglate ko je ona, verovatno imate više od 30 godina i savršeno ste srećni što tu i tamo kupujete običnu majicu ili duksericu od H&M-a.
Međutim, generacije Z i Alfa traže nešto drugačije, a ako to "nešto” nosi britanska elektro pop senzacija Čarli KSCKS, onda im je to "kul”.
U nizu događaja osmišljenih u metropolama poput Londona i Njujorka, Čarli je imala koncerte, čiji je domaćin bio H&M. Ideja vodilja bila je da nova kolekcija bude drska i bezobrazna, hrabra i beskompromisna, poput šestog studijskog albuma 'Brat', ili u prevodu - derište.
Čarli ga je objavila početkom juna 2024. i postao je trenutna letnja senzacija. Događaju u Londonu prisustvovale su sve 'It' mlade 'slavne ličnosti' i deca poznatih roditelja, tačnije nerođenih beba - od Lili Mos, ćerke Kejt Mos, do Rafertija i Ajris Lo, čiji su roditelji Džud Lo i Sejdi. Frost.
Pojavio se i sin Lijama Galagera, Lenon, kao i njegova rođaka Anais, ćerka Noela Galagera. "Naš prioritet je da brend ponovo učinimo "vau“, a mi koristimo muziku da stvorimo jači identitet koji zaista dobro rezonuje kod kupaca do kojih želimo da dopremo“, rekao je novi direktor Erver.
Stotine obožavatelja Charli KSCKS-a okupilo se krajem godine na njujorškom Tajms skveru uoči velikog otvaranja nove prodavnice švedskog modnog giganta, na nastupu koji je takođe sponzorisao H&M. Nije sasvim jasno, međutim, koliko se njene zvezdane prašine prelilo na brend i koliko su njeni fanovi uvereni da treba da nose ono što ona reklamira.
Sviđa mi se, ali...
"Sviđa mi se to što radi i što je partner sa tom radnjom“, rekla je jedna od posetilaca na Tajms skveru, Alisa Miljarini, 21-godišnja studentica koja je prisustvovala svirci. "Ali ne bih kupovala tamo", dodala je.
H&M se takođe suočava sa opasnostima poigravanja sa pop kulturom i mešanja u muziku. Tako je u nedavnom intervjuu magazinu Roling stoun, još jedna miljenica mlađe generacije, pevačica Čepel Roan, potpuno ocrnila H&M rekavši da takvim kompanijama nije mesto u njenom svetu. Ona je dodala da je poslušala savet Eltona Džona koji joj je rekao da kaže "ne” stvarima koje su joj neprijatne.
"Jedna od tih stvari je dobijanje novca od brendova. Da li se ova kompanija uopšte uklapa u ovaj svet? "Ne, zato... H&M“, rekla je Roan i dodala da je nikakav novac neće naterati da razmišlja o ugovorima sa modnim brendovima.
Inače, njen avangardni imidž inspirisan je 'drag kueen izgledom' - veliki deo njenog nastupa je razlog zašto je vole mladi. Ali ona nije jedini favorit generacije Z koji govori o modnoj održivosti. Bili Ajliš je takođe bila glasna o tome koliko joj znači da je njena odeća održiva.
"Radi se o tome kakav je osećaj biti u toj odeći, kako izgleda i kako je napravljena. „Moja odeća mora da bude dobrog kvaliteta, etički prihvatljiva, veoma održiva i izdržljiva“, rekla je Bili u intervjuu za Bilbord.
Mladi ne praštaju greške
Takođe, kompanija je stavila veći akcenat na muziku u svojim prodavnicama, gde su pesme koje se puštaju pažljivo odabrane da odražavaju ukuse mladih potrošača. Postoji i javna Spotifi plejlista „The Sound of H&M“, koja je lajkovana više od 128 hiljada puta od strane korisnika muzičke platforme i uključuje muzičare kao što su Coseta, Filli ili Vida, a ažurira se svake nedelje kako bi se uklopila u "vibracije i zvuk brenda“. Isto tako, H&M je sarađivao sa švedskom muzičkom agencijom Ohlogi, koja je specijalizovana za povezivanje brendova sa odgovarajućim umetnicima, kako bi usavršila postavu za svoje emisije i kampanje.
Druga serija Čarlijevih koncerata planirana je ove godine, kako bi H&M ostao povezan sa muzikom. Modni brend tako pokušava da izoštri svoj identitet, ali trenutno nije jasno u kom pravcu ide. Zato što više nema toliki uticaj na jeftinom delu tržišta i mora da ubedi potrošače koji ne opraštaju neetičke prakse i znojnice u zemljama Trećeg sveta da se zalaže za nešto više. Mladi potrošači su, u stvari, nemilosrdni i nisu raspoloženi za marketinške napore koji se smatraju plitkim ili neautentičnim, kažu posmatrači, a švedski modni gigant treba da bude veoma oprezan da ne povlađuje previše mladima.
„Ako pokušavate da budete kul“, rekao je AJ Lacoute, izvršni partner u konsultantskoj kući Global Advisori, „veoma je verovatno da ste već podbacili…“.
H&M, međutim, tvrdi da je nova kolekcija veliki hit i, na primer, kaput sa leopard printom koji je Čarli KSCKS nosila za kampanju rasprodat je za nekoliko minuta.
Kurir Biznis/Poslovni.hr
CRNOGORAC ŠOKIRAN RAČUNOM U NOVOSADSKOM KLUBU: Potrošio ovoliko para, a nije se, kaže, ni napio?! Konobar mu sam uzeo bakšiš, a onda osuo i po devojkama