POZNATI BRENDOVI PRITERANI UZA ZID: Američki sud blokirao spajanje kompanija vlasnika čuvenih modnih marki vredno čak 8,5 milijardi dolara
Ova odluka predstavlja pobedu regulatorne agencije za sprečavanje monopola koja tvrdi da bi sporazum ugušio konkurenciju na tržištu "luksuza"
Američki sud je blokirao posao vredan 8,5 milijardi dolara između kompanija "Tapestri" i "Kapri", kojim bi se neki od najvećih američkih modnih brendova našli pod istim krovom, što je velika pobeda za antimonopolske regulatore.
Presudom sudije Dženifer Rošon, zamrznut je ugovor koji bi brendove kao što su "Majkl Kors", "Kejt Spejd" i "Kouč" stavio pod okrilje iste kompanije, dok Federalna komisija za trgovinu sprovodi sopstveni interni postupak. Po objavljivanju ove presude, akcije "Kaprija" zabeležile su nagli pad za više od 50 odsto u berzanskom trgovanju posle radnog vremena. Nasuprot tome, akcije kompanije "Tapestri" porasle su za 12 procenata.
- Ova odluka je pobeda ne samo za FTC već i za potrošače širom zemlje koji žele pristup kvalitetnim torbama po pristupačnim cenama - izjavio je Henri Lju, direktor FTC kancelarije za zaštitu konkurencije i dodao:
- Ovom odlukom se osigurava da će "Tapestri" i "Kapri" nastaviti da učestvuju u direktnom takmičenju, što ide u korist američkoj javnosti.
FTC je u aprilu podneo prvu tužbu u cilju blokiranja ovog sporazuma, tvrdeći da bi spajanje dovelo do povećanja cena torbi za potrošače i snižavanja kvaliteta proizvoda - posebno u segmentu tržišta koji ova agencija definiše kao "pristupačni luksuz".
Borba protiv monopola je ušla u modu, napisala je sudija Rošon na početku svoje presude, obrazložene na 169 stranica. Njena odluka je delimično počivala na proceni da će ovaj poslovni ugovor oslabiti konkurenciju. Dve pomenute kompanije bi zajedno imale tržišni udeo od oko 59 procenata, potvrdio je jedan ekonomista u svom svedočenju na sudu, što je daleko iznad praga od 30 procenata koji predstavlja "pretnju od koncentraciju učesnika na tržištu".
- Činjenica da postoji široko tržište tašni ne negira postojanje relevantnog podtržišta luksuznih ručnih torbica po pristupačnim cenama - napisala je sudija.
Argument koji su kompanije "Tapestri" i "Kapri" iznele na sudu bio je da je sektor torbica prepun konkurencije, ne samo u smislu drugih kompanija u istom cenovnom rangu već i u smislu proizvoda, od najluksuznijih do pristupačnijih brendova.
- Odluka kojom se odobrava zahtev FTC za preliminarnu zabranu je razočaravajuća i, verujemo, netačna u pogledu zakona i činjenica - saopštila je kompanija "Tapestri", matična kuća brendova "Kouč", "Kejt Spejd Njujork" i "Stjuart Vajcman" i dodala:
- Obe kompanije posluju u industriji koja je veoma konkurentna, trpeći pritisak kako starih brendova s bogatim nasleđem, tako i novih učesnika na tržištu. Nameravamo da uložimo žalbu na ovu odluku, u skladu s našim obavezama iz sporazuma o spajanju.
Kompanija "Kapri" - među čijim brendovima se nalaze "Majkl Kors", "Versače" i "Džimi Ču" nije odmah odgovorila na zahtev za komentar. Obe strane su iznele svoje argumente tokom mini-suđenja pred sudijom Rošon na Menhetnu prošlog meseca. Iako su saslušanja bila samo prethodnica daljim zvaničnim postupcima, odluka suda je ključna za to da li će posao uopšte biti realizovan, jer bi transakcija morala da bude okončana do februara.
Očekuje se da će presuda imati posledice i za modne kuće širom sveta, za koje antimonopolski nadzor dosad nije predstavljao razlog za zabrinutost. Evropski modni giganti kao što su LVMH i "Kering", na primer, izrasli su u moćne kompanije upravo zahvaljujući serijskim akvizicijama.
Iako su ručne torbice diskrecioni proizvodi i možda nemaju isti uticaj na kupce kao namirnice, Rošonova je napisala da "umanjivanje važnosti ručnih torbica" ignoriše činjenicu da su one "važne za mnoge žene ne samo kao način izražavanja putem mode već i kao pomoć u svakodnevnom životu".
BiznisKurir.rs
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija