Deonice Hugo Bossa pale su 18 odsto nakon što je postalo jasno da kompanija možda neće ostvariti ciljeve prodaje za 2025. godinu zbog slabljenja potrošačke potražnje.

Nemačka marka visoke mode tako je blizu toga da zabeleži najmanju prodaju od 2016. godine jer očekuje da će prodaja 2025. rasti sporije. Izvršni direktor Danijel Grider rekao je u četvrtak da je 2023. godina bila rekordna zbog rasta prodaje od 18 posto i da je iznosila 4,2 milijarde evra.

- Rast je bio vezan za sve brendove odnosno regione i distribucijske kanale koji su pridoneli dvocifrenim poboljšanjima - naglasila je nemačka kompanija u svom izveštaju.

Prodaja je na oba američka kontinenta takođe bila snažna bez obzira na prethodno usporavanje potrošnje kupaca iz tih regiona i prošle godine je skočila za 23 posto.

Kompanija očekuje u 2024. godini skromniji rast od tri do šest posto i da će prihodi iznositi 4,3 do 4,45 milijarde evra. Grider je dodao da će ambicija da dosegnu vrednost prodaje od pet milijardi, koja je izvorno bila zacrtana za 2025. godinu, ipak biti odložena, piše NBC.

Drugi brendovi, uključujući Barberi i LVMH, takođe očekuju usporavanje prodaje.

- Čak i ako se raspoloženje potrošača, tu i tamo, malo zaoštrava, zapravo smo na pravom putu i verujemo da idemo napred. Bez obzira na makroekonomsko okruženje i geopolitička pitanja na dobrom smo putu - rekao je Grider.

Izvršni direktor kompanije je uveren da je pozicija Hugo Bossa u budućnosti sigurna zato što je dobro pozicioniran kao "pristupačni luksuzni brend" što znači da može biti fleksibilniji s cenama.

- Mislim da imamo dobru cenu i vrednost proizvoda - zaključuje Grider.

Nemački modni lanac Peter Han, podsetimo, zatvara većinu svojih prodavnica četiri meseca nakon podnošenja zahteva za stečaj!

(Kurir.rs/Jutarnji/Preneo Z.Ko)