LUKSUZNOM BRENDU KOJI SVI VOLE DRASTIČNO PALA PRODAJA! Loši rezultati uticali i na vrednosti akcija na berzi
Deonice najveće svetske luksuzne grupe LVMH pale su nakon što je prodaja u drugom kvartalu bila ispod konsenzusa analitičara.
Tromesečna prodaja iznosila je 20,98 milijardi evra (22,7 milijardi dolara), u poređenju s 21,6 milijardi evra koliko su očekivali analitičari LSEG.
Prodaja u Aziji, isključujući Japan, pala je 14% u drugom tromesečju u odnosu na isti period prethodne godine, objavio je LVMH. Prodaja u regiji pala je šest odsto u prvom kvartalu 2024.
U međuvremenu, prodaja u Japanu skočila je 57% na godišnjem nivou. Tokom prve polovine godine, prodaja u Aziji isključujući Japan pala je 10 procenata u poređenju s prvih šest meseci 2023, dok je prodaja u Japanu porasla za 44 odsto, saopštio je LVMH.
Kompanija je dodala da je „izražen rast“ u Japanu u prvoj polovini godine podstaknut „posebno kupovinom kineskih putnika“. Japan je u to vreme bio među najjačim regijama za sektore za modu i kožne proizvode, parfeme i kozmetiku te satove i nakit, dodao je LVMH.
Po poslovnim grupama, prihod od vina i žestokih pića pao je 5 procenata u drugom tromesečju 2024. godine, a sektor za satove i nakit pao je 4 odsto u istom razdoblju.
Tokom prve polovine godine, „Evropa, Sjedinjene Države i Kina bile su regije koje su najviše pogođene nižom potražnjom potrošača“ u sektoru vina i alkoholnih pića, istakao je LVMH, dodajući da je tržišno okruženje u Kini bilo „nepovoljno“.
Slabljenje potražnje u Kini opterećuje širi sektor luksuzne robe već nekoliko kvartala, dok druga najveća svetska privreda nastavlja borbu s posledicama pandemije Kovid-19.
LVMH je poslednja luksuzna marka koja je objavila slabe rezultate ove godine, pri čemu je Hugo Boss smanjio svoje smernice za 2024, a Burberry je izdao upozorenje o dobiti ranije ovog meseca.
Kurir.rs/Seebiz/Prenela S. Č.
VUČIĆ OTKRIO KAD ĆE BITI OTVORENA BRZA SAOBRAĆAJNICA ŠABAC-LOZNICA: To će biti najduža brza saobraćajnica koju smo ikad otvarali u komadu, 54 kilometra