NIKAD NEĆETE POGODITI KOJI GRAD JE NAJTRAŽENIJI NA SVETU ZA PORODIČNO LETOVANJE! Nalazi se u komšiluku, ali nije Dubrovnik
Foto: RINA

NIKAD NEĆETE POGODITI KOJI GRAD JE NAJTRAŽENIJI NA SVETU ZA PORODIČNO LETOVANJE! Nalazi se u komšiluku, ali nije Dubrovnik

InfoBiz -

Na listi koju je sastavio Booking.com na prvom mestu kao najtraženija destinacija za porodično letovanje našao se, verovali ili ne, Drač u Albaniji.

Za porodična putovanja Dubrovnik je jedna od deset najpopularnijih letnjih destinacija ove godine na globalnoj listi jedne od najvećih booking platformi Booking.com, a listu predvode Drač u Albaniji i Tanger i Marakeš u Maroku, prenela je platforma.

Listu je sastavio Booking.com na osnovu istraživanja o trendovima porodičnog letovanja, sprovedenog putem onlajn ankete još u julu 2023. na uzorku od skoro 28.000 odraslih iz 33 zemlje sveta koji planiraju da putuju zbog posla ili zadovoljstva u narednih 12 do 24 meseca među kojima je bilo oko 500 ispitanika u Hrvatskoj.

Na toj listi Dubrovnik je zauzeo osmo mesto za porodično letovanje 2024. godine, a prve tri, albanske i marokanske destinacije, posle kojih slede Destin na Floridi, Sevilja i Palma de Majorka u Španiji, Tokio u Japanu, dok su iza Dubrovnika Madrid. (Španija) i Bangkok na Tajlandu.

Drač, Albanija
foto: RINA

Booking.com je takođe izvestio da je pretraga porodičnog smeštaja za letnju sezonu putovanja 2024. porasla za osam odsto u odnosu na 2023., a pretraga letova širom sveta za čak 21 odsto, što, kako kažu, znači veliko interesovanje za porodična putovanja ovog leta.

Porodice traže odlične plaže, ukusnu domaću kuhinju i kulturna iskustva, a oko 60 odsto ispitanih izjavilo je da želi da provede kvalitetno vreme na letovanju i da im je to, uz istinsko opuštanje i otkrivanje novih mesta, najveća motivacija za putujući. Prema Booking.com-u, ovo se dobro poklapa sa popularnim destinacijama ovog leta, koje uključuju plaže, lokalnu kuhinju i kulturnu ponudu, kao i mogućnosti zabave za celu porodicu.

Drač, letovanje u Albaniji
foto: Youtube Printscreen

Istraživanje je takođe pokazalo da je 55 odsto porodica u svetu inspirisano za putovanje degustacijom hrane viđene u emisiji ili filmu, posebno na društvenim mrežama, a oko 50 odsto njih planira da koristi alate veštačke inteligencije (AI) u planiranju optimizacije.

Bebisiterke su takođe trend na putovanjima ovog leta, jer je 31 odsto porodica najavilo da će verovatno potrošiti novac na čuvanje dece, dok je za 74 odsto udobnost sa klimom najvažnija pogodnost pri rezervaciji smeštaja.

Kurir.rs/Poslovni.hr./Prenela S. Č.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track