SVETSKI MODNI GIGANT NAJAVIO KRAJ JEDNE ERE: Stiže novo poglavlje u oblačenju, raskrstili sa luksuzom, evo šta će biti u trendu
Foto: Shutterstock

iznenađenje?

SVETSKI MODNI GIGANT NAJAVIO KRAJ JEDNE ERE: Stiže novo poglavlje u oblačenju, raskrstili sa luksuzom, evo šta će biti u trendu

InfoBiz -

Predsednik Valentina, Rašid Mohamed Rašid, predvideo je kraj ere takozvanog 'tihog luksuza' u modnoj industriji i predvideo je da će imućni potrošači ponovo želeti smele dizajne. Rašid je rekao da će to biti 'novo poglavlje' za Valentino nakon što je italijanska modna kuća prošlog meseca angažovala Alesandra Mikelea kao svog kreativnog direktora.

Mikele, bivši krativni direktor Gučija, poznat je po svojim raskošnim i boemskim kreacijama, što je znak da bi Valentino mogao da se udalji od minimalističkih i monohromatskih stilova svog prethodnika Pierpaolo Pikiolija, koji je više povezan s trendom 'tihog luksuza', koji je postao posebno popularan posle pandemije.

- Znamo da je u poslednjih nekoliko godina prevladavao tihi luksuz - rekao je Rašid.

Odeća
foto: Shutterstock

- Moje mišljenje, kao i mnogih drugih u modi: sa ovim je gotovo.

Rekao je da će se boje i smeo dizajn 'vratiti sa silom i mi se pripremamo za to.'

Kolekcije Pikiolija izazivale su pažnju svojom elegancijom i fokusom na jednobojne komade. Pre dve godine, brend je predstavio jesenju i zimsku kolekciju u kojoj su svi komadi bili u svetloj pink nijansi.

Na njegovoj poslednjoj reviji u Parizu prošlog meseca, Pikioli je predstavio više od 60 kombinacija sa modelima isključivo u crnim komadima, s varijacijama između vezenih i prozirnih čipkanih haljina.

Valentino je iznenadio modni svet kada je regrutovao Mikelea. Pod njegovim vođstvom, prodaja Gučija gotovo se utrostručila između 2015. i 2019. godine, jer su njegovi dizajni privukli mlađe generacije, a kompanija je sarađivala s drugim brendovima poput Adidas AG.

Ali usled pandemije, prodaja Gučija nije mogla da se nosi s njegovim najvećim konkurentima poput Luj Vitona, i matična kompanija Kering SA se razišla s dizajnerom krajem 2022. godine.

Muškarac, Odelo, Kravata
foto: Profimedia

Valentino je pod kontrolom kompanije Majhula iz Katara, ali je prošle godine prodao 30 odsto udela kompaniji Kering.

Rašid je rekao da su uslovi i dalje teški za luksuzne proizvode.

- Ova godina je počela s očekivanjem da će tržište luksuza rasti između dva i četiri odsto - rekao je.

- Moj lični osećaj je da će biti mnogo manje od toga - verovatno će biti stagnacija. Realnost je da su Evropa, SAD i dalje veoma stagnirajući, a Kina je i dalje slaba.

Ipak, rekao je da postoje znakovi da bi kineski oporavak mogao da zaživi u drugoj polovini godine.

(Kurir.rs/Bloomberg)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja