OMILJENI AUTO SRBA PROSLAVLJA POLA VEKA: Prodato je 37 miliona vozila, nekad je koristio svakoj prilici, teška srca ga se odricali
Folksvagenov najprodavaniji automobil svih vremena i najpopularniji i omiljeni u Evropi, posebno na prostorima bivše Jugoslavije, puni 50 godina.
Godine 1974. 29. marta počela je serijska proizvodnja „golfa“ Mk1 u fabrici u Volfsburgu. Od tada je prodato više od 37 miliona automobila. Ukoliko bi se izvela računica, preko dve hiljade ljudi je kupovalo jedan svakog dana u poslednjih pola veka.
Zamena za „bubu“ prvobitno se pojavila krajem šezdesetih kada je „Porše“ razvio prototip EA 266. Proizvedeno je preko 50 automobila, ali je projekat na kraju otkazan u oktobru 1971, piše portal Serbian Times.
Otprilike u isto vreme, EA 276 je projektovan kod kuće u Volfsburgu sa prednjim pogonom i prednjim motorom. Samo jedan primerak je napravljen, ali čak ni taj prototip nije bio u potpunosti funkcionalan. Projekat EA 276 je, takođe, napušten jer je tehnologija motora već bila zastarela za vozilo koje je trebalo da bude globalni proizvod.
Italijan dizajnirao naslednika bube
Pravi „golf“ pre „golfa“ bio je EA 337, koji je dizajnirao niko drugi do Đorđeto Đuđaro iz „Italdizajna“.
Proizvodni model je prešao sa kvadratnih na okrugle farove, dok su pokazivači pravca prebačeni sa blatobrana na prednji branik. Pored toga, kvake na vratima „golfa“ Mk1 vire iz karoserije, dok na EA 337 ručice stoje u ravni sa karoserijom. Prednje staklo „golfa“ nije tako ravno kao na prototipu.
Đuđaro je želeo da pravougaoni farovi uđu u proizvodni model i da odraze zadnja svetla u smislu veličine i rasporeda. Međutim, „Folksvagen“ je odlučio da ide sa okruglim svetlima, jer su ona bila jeftinija za proizvodnju.
Dizajner se seća da ga je „Folksvagen“ zamolio da „za nas dizajnira naslednika ‘bube’“. I da će biti zadovoljni ako „prostor u unutrašnjosti bude, otprilike, isti kao kod ‘bube’“.
Iako je Đuđaro dizajnirao sve od BMW-a M1 do „lotus esprija“, jednom prilikom je rekao da je „golf“ „najvažniji automobil u mojoj karijeri“. Još 2008. godine kada je proslavio svoj 70. rođendan, legendarni dizajner automobila rekao je da mu je uspeh originalnog FV „golfa“ „otvorio mnoga vrata“.
Što se naziva automobila tiče, „golf“ potiče od nemačke reči Golfstrom – okeanske struje. I posle pola veka „Folksvagen“ još uvek koristi isto ime za osmu generaciju svog kompaktnog automobila.
Dvojac hečbek/karavan je nedavno prošao kroz „fejslifting“ sredinom ciklusa i ostaće u prodaji nekoliko godina dok potpuno električni „golf“ Mk 9 ne zauzme svoje mesto u koloni.
kurir.rs/bizlife.rs
NEMAČKA OPREDELJENA DA RAZVIJA LITIJUMSKE PROJEKTE Đedović Handanović: Važna razmena znanja sa nemačkim stručnjacima