NISTE PROŠLI DALJE, NAŠLI SMO BOLJEG KANDIDATA: Ovu rečenicu kompanije gotovo nikada ne izgovore, evo na šta se kandidati još žale
Poslodavci u Srbiji vratili su se maniru da ne brinu mnogo o svom korporativnom imidžu, niti o bazičnim standardima poslovne komunikacije. Kandidati koji konkurišu za radna mesta u srpskim kompanijama veoma su nezadovoljni time što ih poslodavci ne obaveštavaju o ishodima konkursa, pokazalo je istraživanje „Infostuda“.
Kako je navedeno, u poslednje tri godine 88 odsto ispitanih kandidata nije dobilo povratne informacije. Zbog toga su ove godine kandidati dali najnižu prosečnu ocenu u procesu selekcije i regrutacije – dvojku – su za nedostatak povratnih informacija o ishodu selekcije.
Istraživanje „Oceni put do posla“ pokazalo je takođe da je praksa neobaveštavanja kandidata, koja je do 2020. godine imala znakove poboljšanja, u poslednje tri godine ponovo počela da jača.
U istraživanju su učestvovala 20.303 kandidata, a rezultati su ukazali na zabrinjavajući trend, sugerišući da poslodavci zanemaruju utisak koji ostavljaju na kandidate.
Kao rezultat toga, 70 odsto kandidata je izjavilo da će izbegavati ponovno prijavljivanje u tim kompanijama, dok čak 75 odsto njih ne bi preporučilo istu kompaniju svojim bliskim osobama.
Najbolje ide – zakazivanje
Kandidati su ocenjivali ključne aspekte, uključujući zakazivanje intervjua, kvalitet informacija o radnom mestu, brzinu završetka selekcije, kao i obaveštenje o ishodu konkursa. Ukupno 20.303 kandidata je iznelo svoje mišljenje u vezi sa 26.856 konkursa koje je objavilo 7.727 poslodavaca.
Kako je navedeno, u 2023. godini, kompanije su posebno visoko ocenjene u segmentu zakazivanja testova/intervjua, ostvarujući prosečnu ocenu četiri.
Ostali ključni aspekti procesa selekcije, poput informacija o radnom mestu (opis posla, dužnosti, radni uslovi…) ocenjeni su sa 3,7, dok je brzina završetka procesa selekcije dobila ocenu 3,6.
kurir.rs/Beta
Bonus video:
STOLE HITNO PRODAJE KUĆU I PLAC ZA SAMO 10.500 EVRA! Imanje kod Paraćina ima i bunar i voćnjak, a interesovanje kupaca je ogromno