POZNATA SVETSKA KOMPANIJA U PROBLEMU UOČI PRAZNIKA: Najavili otpuštanje čak 1.100 zaposlenih, a ovo je RAZLOG PROPASTI
Hasbro najavljuje otpuštanje skoro 20 odsto svojih zaposlenih u narednih 18 do 24 meseca, uključujući i 200 preostalih iz prethodne runde rezova, a sve to zbog pada prodajeigračaka i društvenih igara tokom praznika.
Ovoj kompaniji igračaka sledi nova runda otpuštanja od čak 1.100 radnika, uz koje je još 800 onih iz prošle ture.Hasbro je krajem prošle godine imao oko 6.500 zaposlenih širom sveta.
Napuštaju Rhode Island
Izvršni direktor Chris Cocks objasnio je da je odluka o smanjenju radne snage doneta zbog tržišnih izazova koji su se pokazali mnogo jačima i dugotrajnijima, nego što je to bilo očekivano i planirano.
- Ušli smo u 2023. očekujući godinu promena, uključujući značajna ažuriranja našeg menadžerskog tima, strukture i opsega poslovanja. Očekivali smo da će prva tri tromesečja biti izazovna, posebno u Odelu igračaka, gde tržište pada s vrhunaca izazvanih pandemijom. Iako smo postigli važan napredak u celoj našoj organizaciji, vetrovi koje smo videli u prvih devet meseci ove godine nastavili su se i tokom praznika i verovatno će trajati do 2024. godine - kaže Cocks.
Takođe, u pismu, koje je Cocks napisao zaposlenima, naveo je kako je važno da se osiguraju čvrsti i profitabilni temelji, kako bi se dobro pozicionirao Hasbro i podstakao rast. Da bi to bilo postignuto, neophodno je da se modernizuje organizacija i da se postane još 'mršaviji'. Smanjenje radne snage predstavlja poslednje sredstvo, ali s obzirom na stanje poslovanja kompanije, to je potez koji mora da se povuče, kako bi se Hasbro održao zdravim.
U saopštenju Hasbroa navodi se kako će plan štednje rezultirati preusmeravanjem ljudi i resursa, uključujući privremenu penziju za neke radnike, kao i otpuštanja tokom naredne dve godine.
Barbi izvlači prosek
Akcije Hasbroa i konkurenta Mattela opale su za četiri odsto i tri odsto u produženom trgovanju prvog dana u nedelji, dok analitičari najavljuju još jednu slabu godinu za industriju igračaka.
S druge strane, u Mattelu očekuju uspeh prodaje u samoj sezoni praznika, stavljajući akcenat na dobro prihvaćeni film ''Barbie'', koji je postao najprofitabilniji film na domaćem tržištu. U poslednjem kvartalu, Mattel je ukazao na koristi koje je ostvario od Barbie filma, za šta očekuju da će u to ime povećai tržišni udeo u prodaji igračaka do kraja 2023. godine.
Deonice Mattel kompanije ojačale su šest odsto ove godine, što je u suprotnosti sa padom od 20 odsto, koje su ostvarile deonice Hasbroa. Svakako, obe kompanije su podbacile u poređenju s indeksom S&P 500 SPX, koji je skočio za oko 20 odsto u ovoj godini.
Zaključno, prodavci u maloprodaji mogli bi da se suoče sa mlakom prazničnom sezonom, naročito kada je reč o igračkama, što smatraju analitičari.
kurir.rs/blic
MINISTAR MALI U ISTANBULU: Predstavlja ekonomske rezultate Srbije i projekat Expo 2027 - Biće uručene i 2 nagrade