SVETSKI POZNATI PROIZVOĐAČ AUTOMOBILA IZGUBIO TRKU: Stavili katanac na OVU fabriku, ubila ih konkurencija

nemački brend automobila u problemu

SVETSKI POZNATI PROIZVOĐAČ AUTOMOBILA IZGUBIO TRKU: Stavili katanac na OVU fabriku, ubila ih konkurencija

InfoBiz -

Folksvagen kasni za konkurencijom na tržištu električnih automobila. Nakon što su 2020. aktivno krenuli s proizvodnjom, činilo se da bi Folksvagen iz nemačkog Volfsburga uskoro mogao da se istakne kao jedan od vodećih svetskih proizvođača e-automobila.

Međutim, tržište se pokazalo mnogo nestabilnije, nego što su mogli da predvide u projekcijama nemačkih menadžera. Veći deo industrije je počeo da stoji na klimavim nogama, u prilog tome govori činjenica da su pre samo nekoliko meseci u Volkswagenu najavili nova ulaganja u električna vozila, a na vratima fabrika stoji katanac.

Stigla je vest kako u Cvikau i Drezdenu Volkswagen obustavlja proizvodnju električnih automobila VW ID3 i Cupra. Obustava proizvodnje odnosi se, zasad, samo na prve dve nedelje oktobra. Razlog je evidentno slabljenje potražnje.

- Zbog trenutne situacije na tržištu, proizvodnja će biti smanjena tokom jesenskih praznika u Saksoniji od 2. do 13. oktobra u VW-ovoj fabrici u Cvikauu - govori portparol kompanije.

Folksvagen
foto: EPA

Jedna od ukupno dve proizvodne linije će biti privremeno zatvorena u fabrici u Cvikauu. Proizvodnja modela ID4, ID5, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron će se nastaviti, dodaju iz Volkswagena.

Folksvagen odbija da da komentar na to kako će se sve ovo odraziti na zaposlene. Ali, poruka iz iz septembra da neće produžiti ugovore na određeno vreme za 269 zaposlenih u Cvikauu govori i više nego dovoljno.

Postavlja se pitanje zašto je baš sada došlo do zatvaranja poligona? Postoji nekoliko faktora u kojima bi trebalo potražiti objašnjenje pada potražnje za nemačkim e-automobilima.

Na prvom mestu je konkurencija. Tesla bolje odgovara željama korisnika električnih automobila. Moglo bi se reći kako je Tesla Ilona Maska, zapravo, i sama proizvela želju za takvim vozilima. VW i ostali proizvođači još uvek nisu pronašli način da se suprotstave njegovoj igri.

Tesla, kompanija, akcije
foto: Promo

S druge strane, konzumenti se sve više opredeljuju za kupovinu kineskih e-automobila, jer sa tako niskim cenama proizvodnje Evropljani ne mogu da se nose. Porast cene energenata je, takođe, razlog smanjenja potražnje.

Ukinuti su i podsticaji. Od 1. septembra samo privatna lica imaju u Nemačkoj pravo na premije prilikom kupovine e-vozila. Kompanije koje kupuju e-vozila više neće dobijati podsticaje od države.

- Potpuno ukidanje podsticaja za službena vozila naštetiće tržištu i dodatno opteretiti srednja preduzeća - saopštava nemačko udruženje automobilske industrije.

NISU PRIVLAČNI ZA KUPCE

Vlada je još sredinom prošle godine smanjila vrednost podrške za nove e-automobile, uz obrazloženje da su postali dovoljno privlačni za kupce i da državna pomoć više nije neophodna. Odmah nakon toga smanjio se broj električnih vozila u Nemačkoj.

Prošle godine kupci e-automobila dobili su od države do 6.000 evra za kupovinu novog vozila (uz 3.000 evra popusta od samih proizvođača automobila). Početkom 2023. godine potpora je pala sa 3.000 na 4.500 evra i dodatno će se smanjiti od januara 2024.

Nemačkoj je u planu da do 2030. godine ima 15 miliona e-automobila na putevima, ali stručnjaci ističu da su male šanse da se taj cilj ispuni.

Kurir.rs/BizPortal

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track