Širom Jadrana sve su češći primeri ugostitelja koji su selektivno prigrlili blagodeti tehnologije, neretko i na račun potrošača. U mnogim ugostiteljskim objektima, često i onima kod kojih ne postoji kartično plaćanje, moguće je videti da su tehnologiju rado iskoristili kako bi zamenili papirne, štampane cenovnike, umesto kojih na stolovima drže QR kodove.

Oni daju brzi pristup karti pića ili jelovniku, ali potrošač mora da uzme svoj pametni telefon, skenira kod, pritisne link i tako ostvari pristup stranici na kojoj može da proveri koliko što košta.

Zgodno, posebno kad su u pitanju mlađe generacije, ali šta se dešava kada pristignu stariji potrošači, nevešti u korišćenju tehnologije ili, ne daj Bože, gosti koji uopšte nemaju pametni telefon?

Ili im je, na primer, iscurela baterija? Nemaju pristup internetu? Ili jednostavno žele papirni cenovnik?

- Nalazim se u Crikvenici i u šoku sam koliko kafića uopšte nema cenovnike ili umesto njih na stolovima imaju QR kodove. Smatram kako to ne može da bude dovoljno, nemaju svi gosti pametne telefone niti znaju da ih koriste, posebno starija populacija. Posebna priča su objekti koji uopšte nemaju ni cenovnik ni QR kod. Neki dan me konobarica na moje pitanje gdje je cenovnik obavestila da se nalazi kod ulaza i da idem da pogledam. Pa zašto da ja kao gost šetam po kafiću da saznam koliko šta košta? - ljutit je bio turista na Jadranu.

U Državnom inspektoratu Hrvatske naglasili su da su QR kodovi dobrodošli, ali isključivo kao dodatna vrsta informacije za goste, ali nikako jedina, s obzirom na činjenicu da je propisano da restorani i barovi moraju na svakom stolu da imaju jelovnik i kartu pića, odnosno restoran i gostionica mogu imati "dovoljan broj jelovnika i karti pića, u zavisnosti od učestalosti porudžbina".

Znači - samo QR kodovi na stolovima nisu dovoljni, a iskustvo pokazuje da potrošači i dalje više vole klasične cenovnike.

kurir.rs/ Slobodna Dalmacija