NIŠ - Vlade Srbije i Mađarske će sutra u Nišu potpisati sporazum kojim će Tisa postati međunarodna plovna reka, izjavila je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović ističući da će Tisa tako postati deo evropskog plovnog koridora Rajna - Dunav.

"Do sada su Tisom mogli da plove samo brodovi sa srpskom i mađarskom zastavom, a od sutra, posle 60 godina, imaćemo situaciju da svi brodovi mogu da idu Tisom. To će značiti da ćemo bolje iskoristiti položaj Srbije i imati veće nakanade koje će se naplaćivati”, rekla je Mihajlović Tanjugu.

Ona je napomenula da je poslednji sporazum sa Mađarima koji reguliše tu oblast potpisan pre 60 godina dodajući da su sada pregovori za novi sporazum trajali dve godine.Ona je ocenila da je međunarodna plovnost Tisom od velikog značaja za našu zemlju, kao i budući razvoj unutrašnje plovidbe u Srbiji.

tisa-ribolovac-pecaros.jpg
Nebojsa Mandic. 

"Ovo je treća zajednička sednica vlada Srbije i Mađarske, naš najvehci projekat je modernizacija pruge Beograd - Budimpešta, koju ćemo raditi zajedno sa Kinezima", istakla je Mihajlović.On je rekla da očekuje da će sledeće godine početi da se radi na deonici između Beograda i Stare Pazove.Mihajlović je podsetila da smo obezbedili i uslove finansiranja, kao i da je potpisan komercijalni ugovor u Rigi, na Samitu Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope.

Ona je sa Infrastrukturom železnice Srbije i konzorcijumom kineskih kompanija "Ccajna rejlvej internešenel" (C hina Railway International) i "Ccajna komunikejšen konstrakšen kompani" (C C C C) potpisala komercijalni ugovor za prvu deonicu modernizacije pruge od Beograda do Budimpešte, deonicu Beograd - Stara Pazova, vredan 319 miliona evra.

zorana-mihajlovic.jpg
Beta 

Potpisan je i Memorandum o finansiranju čitavog projekta na teritoriji Srbije.Ugovor predviđa da u izgradnji dvokolosečne pruge od Beograda do Stare Pazove, dužine 34,5 kilometara, domaće firme mogu da učestvuju do maksimalnih 46 odsto u izvođenju radova i nabavci robe.

Potpisivanjem komercijalnog ugovora i Memoranduma o razumevanju sa kineskom Eksim bankom o kreditiranju projekta mađarsko - srpske železnice na našoj teritoriji, omogućava se da krene gradnja pruge za brzine do 200 kilometar na sat, koja će skratiti vreme putovanja između srpske i mađarske prestonice na manje od tri sata.