Pored džipova, koji najlošije idu na našem tržištu, opada prodaja i japanskih i korejskih vozila zbog carine od 13 odsto, koja se ne plaća na polovnjake iz EU

BEOGRAD - Ljubitelji četvorotočkaša u širokom luku zaobilaze automobile koji imaju više od 2.000 kubika, poput „džip krajslera“, pa se oni i najteže prodaju na auto-pijacama polovnih automobila, ali i u prodajnim salonima domaćih uvoznika.

Kupce odbija i cena japanskih i korejskih vozila, poput „honde“, „tojote“, „suzukija“, „kije“, „micubišija“, „nisana“ i „hjundaija“, jer se na njih plaća carina od 13 odsto, za razliku od polovnjaka iz Evropske unije, koji imaju EUR1 obrazac i oslobođeni su tog nameta.

Skupa registracija

- Već godinama unazad naši vozači praktično i ne kupuju automobile koji imaju više od 2.000 kubika jer je po sadašnjim pravilima registracija za njih znatno skuplja. Ako i mogu nekako sebi da priušte polovni automobil pristojnog godišta, nisu raspoloženi da za njega svake godine plaćaju skupu registraciju, što je slučaj sa vozilima iznad 2.000 kubika. Oko 85 odsto kupaca kupuje automobile do 2.000 kubika, a svega 15 odsto ima taj luksuz da sebi priušti veću kubikažu - kaže Petar Stakić sa portala Infostud.

On dodaje da kada je reč o cenama najtraženiji su automobili vrednosti između 2.000 i 3.000 evra.
- Veliki je broj i onih koji, nažalost, sebi mogu da priušte samo vozila od 1.000 do 1.500 evra, a zatim slede kupci koji daju između 4.000 i 5.000 za polovni automobil. Čak 76 procenata vozača bira automobile sa petora vrata, a 24 odsto njih sa troje - ističe Stakić i dodaje da su vozila metalik-sive boje najpopularnija.Teže se prodaju i benzinci, dok su dizelaši traženiji.

Ogledalo privrede

Osnivač udruženja uvoznika polovnih automobila Uroš Erčević kaže da je trenutno slaba tražnja za svim vozilima.
- Već četiri meseca imamo osetno slabiju prodaju, što je možda povezano sa smanjenjem plata i penzija. Prodaja je pala do 30 odsto - kaže Erčević.

Iako uvoznici novih automobila neće da priznaju da im neki modeli idu slabije od drugih, od Nemanje Živojinovića, iz „Euroimpeks auto-grupe“ saznajemo da je najmanja tražnja za dostavnim vozilima.
- Generalno, prodaja u segmentu komercijalnih vozila odslikava stanje privredne aktivnosti jedne zemlje, koja nažalost ne pokazuje još nikakva pomeranja - kaže on.

Evo šta kažu prodavci

Nataša Čubrilo, „Porše grupa“

U poslednje tri godine nema značajnijih oscilacija u prodaji vozila. Najprodavaniji model „Folksvagena“ je „golf“.

Katarina Bugarski, „Fijat automobili Srbija“

Tražnja pada za „džip kompasom“, a najprodavaniji model je „fijat 500L“. Najmanja potražnja je za modelima koji ulaze u svoj poslednji ciklus, a najveća za krosoverima, malim SUV i MPV modelima.

Dušan Cincar, „Škoda“

Za vozilima „Škode“ raste tražnja kod nas, pa čak imamo i nestašicu automobila jer proizvođač ne može da isporuči vozila.

Ozren Đurašević, „Mercedes“

Na prodaju će ove godine uticati trenutna kriza na tržištu. Ipak, i mi očekujemo porast prodaje u odnosu na prethodnu godinu, pre svega zbog novih modela koji će tek biti predstavljeni.

Činjenice

SLABIJE TRAŽENI AUTOMOBILI

„honda“
„tojota“
„suzuki“
„micubiši“
„nisan“
„hjundai“ ekspert“
„fijat“
„pežo
„kija“

NAJTRAŽENIJI AUTOMOBILI

„audi A4“
BMV serija 3
„opel astra G“
„folksvagen golf 2“ i „golf 4“
„fijat punto“
„fijat 500L“
„reno megan“
„pežo 208“
„pežo 301“
„pežo 307“
„reno klio“
„reno megan“
„sitroen“
„škoda“