Posle potpisivanja ugovora o saradnji sa "Mercedesom", u "Ikarbusovoj" fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa - gradskih, međugradskih, turističkih i kombi vozila

BEOGRAD - Prvi autobus, koji je napravljen u saradnji "Mercedesa" i "Ikarbusa", izašao je 9. marta, iz fabrike u Zemunu, a u srpskoj javnosti to je ocenjeno kao veliki i važan signal ponovnog rasta srpske industrijske snage.

Autobus košta oko 135.000 evra i za njegovu kupovinu već se interesuju susedne države, a biće prodavan na području cele jugoistočne Evrope.

Autobus su delo oko 300 radnika Ikarbusa koji su na njemu radili dan i noć od januara, kad su stigli delovi i naprvili, kako neki kažu, autobus koji je ponos Srbije, jer više nećemo morati da ih uvozimo iz Poljske, već ćemo imati svoj, srpski "Mercedes".

ikarbus-mercedes.jpg
Aleksandar Jovanović 



Novi model autobusa sa oznakom IK 112 LE biće prikazan na predstojećem salonu automobila u Beogradu.

Na tom modelu "Mercedes" isporučuje samohodnu šasiju, a "Ikarbus" radi nadogradnju, pri čemu je posao podeljen pola-pola.

Posle potpisivanja ugovora o saradnji sa "Mercedesom", u "Ikarbusovoj" fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa - gradskih, međugradskih, turističkih i kombi vozila.

ikarbus-mercedes.jpg
Aleksandar Jovanović 



Na novom prototipu autobusa radili najbolji domaći stručnjaci, za Kurir potvrđuje dr Jovan Popić, stručnjak iz Instituta za hemiju, tehnologiju i metalurgiju i vlasnik kooperantske firme „Hempo“:

- Sa još osam vrhunskih stručnjaka iz Tehnološko-metalurškog fakulteta i iz Instituta „Goša“, radili smo na rešavanju problema zavarivanja raznorodnih metala i korozivne zaštite koja je na nivou evropskih zahteva. Domaćom pameću uspeli smo da rešimo mnoge zahteve za nivo kvaliteta koje je „Mercedes“ postavio. Kontrole nemačkih stručnjaka konstatovale su da su ispunjeni evropski standardi.

Bogdan Jocić, vlasnik „Penumologike“ ističe da je u njega ugrađena najsavremenija oprema koja postoji.
- Sve je digitalizovano, vozač može da napravi pravi ugođaj putnicima bilo kad je grejanje, bilo kad je klima u pitanju.
ikarbus-mercedes.jpg
Aleksandar Jovanović 


Jovan Đurić, monter u proizvodnji, kaže da od saradnje njegove fabrike s „Mercedesom“ očekuje veliki uspeh.

- Zadovoljni smo promenama, samo da idemo nabolje. Proizvodiće se kvalitetniji autobusi i u većem broju. Bićemo konkurentni na svetskim tržištima.

ikarbus-mercedes.jpg
Fonet 


Električar Siniša Alavanja naglašava da je novi autobus fantazija.
- Autobus ima ekstra kvalitet. Svojski smo se potrudili da on bude što bolji i da ga što pre završimo. Uhodana smo ekipa i spremni smo da napravimo onoliko autobusa koliko god velika potražnja da bude.

Pose višegodisnje saradnje na sklapanju autobusa sa nemačkim prozivođacem MAN, zemunska fabrika napravila je još jedan poslovni aranžman i razvila je autobus na "Mercedesovoj" šasiji.


ikarbus-mercedes.jpg
Aleksandar Jovanović 


U pitanju je solo polu-niskopodni gradski autobus, i to je kombinacija niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta. Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog.

Poslednji model autobusa koji je "Ikarbus" napravio u saradnji sa "Mercedesom" bio je niskopodni model IK 106, sada već davne 1997.

ikarbus-mercedes-aleksandar-vucic.jpg
Aleksandar Jovanović 

Vićentić: 100 autobasa biće prodato u ovoj godini
Na novom modelu autobusa, u čijoj izradi učestvuje više od 90 firmi iz Srbije, u fabrici u "Ikarbusu" u Zemunu trebalo bi da bude zaposleno još najmanje 150 novih radnika, a trenutno ih je 280, rekao je generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić. U pitanju je "lou entri solo" gradski autobus, i to je kombinacija niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta. Cena tog autobusa biće od 130.000 do 140.000 evra.
Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog.
Ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji Ikarbusa i nemačkog automobilskog giganta treba da bude potpisan do kraja marta, što je značajno za Ikarbus, kome je potreban starteški partner.
Posle potpisivanja ugovora o saradnji sa Mercedesom, u Ikarbusovoj fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa - gradskih, medjugradsjkih, turističkih i kombi vozila, najavio je Vićentić.
"Uvereni smo da će saradnja sa jednom tako renomiranom kompanijom, kao što je Mercedes, podići kvalitet naših proizvoda i njihov plasman ne samo u zemlji, nego i u inostranstvu", naglasio je on. Vićentić je istakao da već postoji veliko interesovanje za taj model autobusa u zemlji i regionu i da očekuje da bi u ovoj godini moglo biti prodato oko 100 novih autobusa. Na novom modelu autobusa u fabrici u Ikarbusu u Zemunu trebalo bi da bude zaposleno još najmanje 150 novih radnika, a trenutno ih je 280, dodao je generalni direktor Ikarbusa.

ikarbus-mercedes.jpg
Fonet