KORIDOR 11: Predsednik Nikolić označio početak pripremnih radova
LJIG - Predsednik Srbije Tomislav Nikolić označio je danas početak pripremnih radova na izgradnji deonice autoputa na Koridoru 11, koju gradi kineska kompanija Šandong haj-spid, i tom prilikom istakao da će infrastrukturni projekti brzo poboljšati izgled Srbije.
Kineska Šangong haj-spid grupa (Shandong Hi-Speed Group) započela je danas pripremne radove na izgradnji autoputa na Koridoru 11, na deonici Obrenovac-Ljig.
Početku radova prisustvovali su i ministar građevine Velimir Ilić, ministar saobraćaja Aleksandar Antić, ministar rudarstva Milan Bačević, direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović i ambasador Kine Džang Vansjue.
Predsednik Nikolić je, označavajući početak radova, izrekao drevnu kinesku mudrost: "Ako želiš da budeš bogat, prvo gradi puteve" i poželeo sreću izvođačima.
Radovi su započeti u mestu Dići, kod Ljiga. Sa Šandong haj-spid grupom u maju je sklopljen je ugovor o izgradnji dve deonice autoputa na Koridoru 11: Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig, ukupne dužine 50,2 km.
Predsednik Srbije je, tom prilikom, izjavio da Srbija kreće žustro i organizovano u realizaciju infrastrukturnih projekata koji će veoma brzo promeniti izgled Srbije nabolje, izvući srpsku privredu iz recesije, a osiromašeni narod iz dugogodišnje letargije.
On je istakao da se Srbija ugleda i primenjuje razvojna iskustva Kine, koja danas predstavlja lokomotivu svetske privrede.
"Bez razvijene infrastrukture danas se ne može zamisliti konkurentna i napredna privreda, kao ni moderna država i društvo", rekao je Nikolić i istakao da je zadatak Srbije da pokaže kineskim privrednicima da srpski pravni privredni sistem funkcioniše.
On je istakao tradicionalno dobre odnose Srbije i Kine i dodao da su, potpisivanjem sporazuma o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture, uspostavljeni temelji koji su zasnovani na kapitalnim i investicionim projektima čime se ojačala postojeća privredna saradnja dve zemlje.
Ministar Ilić je zahvalio svima koji su doprineli da počnu radovi na tom delu Koridora 11, i najavio da će i "ostale dve deonice na Koridoru veoma brzo ući u završnu fazu pripreme za izgradnju jer je tender u toku". Reč je o deonicama od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege, koje su ponuđene kineskim kompanijama za koncesionu gradnju.
On je poručio da će Srbija dobiti moderan autoput od Beograda prema Crnoj Gori, i da Ibarska magistrala više neće biti nazivana "magistralom smrti", zbog velikog broja saobraćajnih nesreća.
Predsednik odbora Šandong haj-spid grupe Su Lijang je rekao da je njihova osnovna delatnost izgradnja autoputeva, mostova, luka i pruga, i da kompanija na tom planu zauzima prvo mesto u Kini.
Prema njegovim rečima Šandong haj-spid, koja je u drzavnom vlasništvu, trenutno ima investicije 70 milijardi juana, jedna je od 500 najjačih kineskih kompanija, a očekuje se da će naredne godine biti među 500 najjačih na svetu.
On je istakao da će autoput na Koridoru 11 biti izgrađen kvalitetno i izrazio očekivanje da će to postati simbol dalje saradnje između Srbije i Kine, podsetivši da je ta kompanija izgradila najduži prekomorski most na svetu, dug 42 kilometra.
Ambasador Kine u Srbiji Džang Vansjue je rekao da će izgradnja autoputa na Koridoru 11 ojačati kopnene veze Srbije sa okolnim zemljama i doprineti ekonomskom razvoju i standardu stanovništva.
On je podsetio da Kina u Srbiji već realizuje projekat mosta preko Dunava između Zemuna i Borče, i obavlja rekonstrukciju i proširenje termoelektrane Kostolac, kao i da sada počinje prvi put da gradi autoput u Srbiji.
Ambasador je naglasio, da je u pitanju kvalitetna kineska kompanija, koja ima kapacitete i sposobna je da obavi povereni zadatak.
Deonica autoputa na Koridoru 11, od Obrenovca do Uba duga je 26,2 km, a od Lajkovca do Ljiga 24 km. Na prvoj deonici biće izgrađeno 14 mostova i jedna saobraćajna petlja kod Uba, dok će na drugoj biti 16 mostova i jedan tunel.
Učešće srpskih preduzeća u realizaciji tog posla iznosiće najmanje 40 odsto.
Vlada Srbije usvojila je 16. oktobra predlog zakona o zajmu od Eksim banke Kine vrednom 301 milion dolara za gradnju Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga. Ukupno je za taj projekat planirano 333,7 miliona dolara, računajući i 10 odsto učešća Srbije. Rok izgradnje je 37 meseci, a radovi se finansiraju iz kredita kineska Eksim banke. Kredit je dobijen po povoljnim uslovima, na 20 godina, uključujući i period počeka od pet godina, sa fiksnom kamatom od 2,5 odsto godišnje.
Ministarstvo građevine je ranije najavilo da će kineske kompanije koncesiono graditi delove Koridora 11, od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege. Domaće firme već grade deonicu od Uba do Lajkovca, a radovi se finansiraju iz budžeta.
Takođe, na Koridoru 11 se gradi i autoput od Ljiga do Preljine, gde je angažovana azerbejdžanska firma Azvirt, a radovi se finansiraju iz azerbejdžanskog kredita.
Sve su to deonice budućeg autoputa od Beograda do granice sa Crnom Gorom, koji je deo takozvanog Koridora 11. Taj putni pravac treba da poveže Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju rutom Bukurešt - Beograd - Bar - Bari.
MINISTAR MALI: Rastemo brže od proseka EU, želimo da se bavimo ulaganjem u infrastrukturu - EXPO nam je najveća razvojna šansa