Slušaj vest

U me­se­cu ka­da se obe­le­ža­va Sve­t­ski dan za­šti­te ži­vo­t­ne sre­di­ne, dm dro­ge­rie ma­r­kt Sr­bi­ja pred­sta­vio je re­zu­l­ta­te i pla­no­ve u obla­sti odr­ži­vos­ti 14 ze­ma­lja dm Gru­pe, na­gla­ša­va­ju­ći sna­žnu po­sve­će­nost ra­zvo­ju eko­lo­ški od­go­vor­nih re­še­nja u svim se­g­men­ti­ma po­slo­va­nja.

U Izve­šta­ju o odr­ži­vos­ti za po­slov­nu 2023/24. go­di­nu, dm gru­pa je na­ve­la ka­ko su pa­žlji­vo ko­ri­šće­nje re­su­r­sa, sma­nje­nje ne­ga­ti­v­nog uti­ca­ja na ži­vo­t­nu sre­di­nu i za­šti­ta bio­di­ve­r­zi­te­ta vo­de­ći do­pri­no­si ko­ji­ma dm, kao po­slov­na za­jed­ni­ca, že­li da uče­stvu­je u obli­ko­va­nju bo­lje bu­du­ć­nos­ti. Sto­ga su sma­nje­nje po­tro­šnje ele­k­tri­č­ne ene­r­gi­je i ko­ri­šće­nje ob­no­vlji­vih izvo­ra, za­šti­ta vod­nih re­su­r­sa, kao i još ni­ži CO2 oti­sak, sa­mo ne­ki od za­c­r­ta­nih ci­lje­va bu­du­ćeg odr­ži­vog po­slo­va­nja, u ko­ji­ma dm gru­pa već go­di­na­ma una­zad ostva­ru­je zna­ča­j­ne re­zu­l­ta­te.

- Mi u dm ve­ru­je­mo da odr­ži­vost po­či­nje sva­kod­ne­v­nim izbo­ri­ma - bi­lo da je reč o aso­r­ti­ma­nu, lo­kal­nim ini­ci­ja­ti­va­ma ili na­či­nu na ko­ji po­slu­je­mo. Po­sve­će­ni smo stva­ra­nju po­zi­ti­v­nih pro­me­na i ne­go­va­nju od­go­vor­nog od­no­sa pre­ma za­jed­ni­ci u ko­joj ži­vi­mo i ra­di­mo. Kon­ti­nui­ra­nim ak­ti­v­nos­ti­ma na­sto­ji­mo da bu­de­mo pri­mer od­go­vor­nog de­lo­va­nja u svom okru­že­nju. Za­jed­ni­č­ki rad na ovom izve­šta­ju do­dat­no je osna­žio na­šu po­sve­će­nost i po­ka­zao ko­li­ko je ra­z­me­na isku­sta­va i ide­ja dra­go­ce­na za ostva­re­nje za­jed­ni­č­kih ci­lje­va unu­tar dm Gru­pe - po­ru­či­la je Alexandra Olivera Korichi, di­re­k­torka dm dro­ge­rie ma­r­kt Sr­bi­ja i Se­ve­r­na Ma­ke­do­ni­ja.

dm 3.jpg
Branko Basar, Vesna Stojanović i Alexandra Olivera Korichi Foto: Nebojša Babić

Bez mi­kro­pla­sti­ke i si­n­te­ti­č­kih polimera

U sre­di­štu odr­ži­vog pri­stu­pa, ka­ko se na­vo­di u izve­šta­ju, na­la­zi se te­žnja da sva­ka po­slov­na odlu­ka osta­vi po­zi­ti­van trag - ka­ko na lju­de, ta­ko i na pri­ro­du. To se ogle­da, pre sve­ga, u pa­žlji­vo oda­bra­nom aso­r­ti­ma­nu proi­zvo­da ko­ji za­do­vo­lja­va po­tre­be ku­pa­ca, ali i vi­so­ke eko­lo­ške i eti­č­ke stan­da­r­de.

Već de­set go­di­na dm ak­ti­v­no sma­nju­je ili u pot­pu­nos­ti izba­cu­je mi­kro­pla­sti­ku i si­n­te­ti­č­ke po­li­me­re iz svo­jih proi­zvo­da. Od 2014. go­di­ne ko­z­me­ti­č­ki proi­zvo­di dm rob­ne ma­r­ke ne sa­dr­že mi­kro­pla­sti­ku.

Re­ci­kli­ra­ni CO2 za no­ve proizvode

U proi­zvod­nji svo­jih rob­nih ma­r­ki, dm se opre­de­lju­je za am­ba­la­žu ko­ja se mo­že re­ci­kli­ra­ti, a ci­lj je da do kra­ja 2025. go­di­ne na­j­ma­nje 90% am­ba­la­že dm proi­zvo­da bu­de re­ci­kla­bi­l­no.

Te­h­no­lo­ški no­vi­tet iz dm je i re­ci­kli­ra­nje CO2 iz in­du­stri­j­skih ga­so­va i pre­tva­ra­nje u bioe­ta­nol. Ovaj eta­nol mo­že da se ko­ri­sti di­re­k­t­no kao sa­sto­jak u proi­zvo­di­ma ili kao odr­ži­va si­ro­vi­na za pla­sti­č­nu am­ba­la­žu. Re­ci­kla­ža CO2 sma­nju­je emi­si­je jer gas ne ula­zi u at­mo­s­fe­ru.

dm 2.jpg
Foto: Lazar Obradović

Sma­nje­nje eko­lo­škog otiska

Bu­du­ći da je je­dan od ci­lje­va i sma­nje­nje po­tro­šnje vo­de to­kom upo­tre­be dm proi­zvo­da, ko­m­pa­ni­ja kon­ti­nui­ra­no una­pre­đu­je fo­r­mu­la­ci­je. Ci­lj je da se sma­nji po­tro­šnja vo­de to­kom fa­ze upo­tre­be proi­zvo­da dm ma­r­ki ka­ko bi se ne­ga­ti­v­ni uti­ca­ji na ži­vo­t­nu sre­di­nu sve­li na mi­ni­mum.

U sa­ra­d­nji s me­đu­na­rod­nim i lo­kal­nim par­t­ne­ri­ma, dm pra­ti po­re­klo si­ro­vi­na (npr. pa­muk, pa­l­mi­no ulje), osi­gu­ra­va eti­č­ke ra­d­ne uslo­ve i po­dr­ža­va am­ba­la­že s ma­njim eko­lo­škim otis­kom.

Du­go­ro­č­nom stra­te­gi­jom za dobrobit

Iz dm su po­ru­či­li da će i da­lje, ra­zli­či­tim me­ra­ma, ino­va­ci­ja­ma i kroz du­go­ro­č­nu stra­te­gi­ju, gra­di­ti po­slov­ni mo­del ko­ji po­ve­zu­je od­go­vor­nost pre­ma ži­vo­t­noj sre­di­ni, do­bro­bit za­jed­ni­ce i eko­no­m­ski ra­zvoj.

Pod­se­ća­mo, dm Sr­bi­ja, kao deo ši­re dm Gru­pe, de­lu­je u skla­du sa stra­te­gi­jom ko­ja uklju­ču­je eko­lo­ške, dru­štve­ne i eko­no­m­ske aspe­k­te odr­ži­vos­ti.

Izve­štaj o odr­ži­vos­ti mo­že­te pro­či­ta­ti na: dm-odr­zi­va­bu­du­c­nost. rs