Uticaj na kućne budžete pomogao je usponu projekta iza preduzetnika Josipa Mullera.

Kako su cene rasle, a jačina uticaja na kućne budžete građana jačala, tako su i potrošači počeli da prelaze na aplikacije za kupovinu tražeći sve moguće načine za uštedu.

Samo 360 PROMO, najpopularniji u 2024. godini, već je privukao više od 170.000 hrvatskih građana, a istraživanja su pokazala i za šta ih najviše zanima. Dok je kumulativna zvanična stopa inflacije u poslednje 4 godine bila nešto manja od 30%, svedoci smo da je većina prehrambenih proizvoda – kao što su hleb, mleko, ulje, jaja, čokolade, keksi i brojna druga potrošna dobra – više nego udvostručena u isti period.

Iako je zvanična stopa inflacije ove godine (3-4%) značajno smanjena u odnosu na rekordnu 2022. godinu (više od 10%), ljubitelji voća bi, na primer, mogli da vide i preko 50% poskupljenja nekoliko vrsta voće u poslednja 2 meseca - kako na pijacama, tako iu tržnim centrima.

S obzirom na to da građani u proseku izdvajaju oko 30% kućnog budžeta na hranu i druge proizvode široke potrošnje, nije ni čudo što sve veći broj građana aktivno traži načine da uštedi na redovnoj kupovini namirnica koje su im apsolutno neophodne.


Traže se i poznati brendovi


Ovo verovatno objašnjava zašto su aplikacije za pametnu i štedljivu kupovinu sve popularnije, a autori aplikacije 360 PROMO otkrivaju šta njeni korisnici najviše traže u promotivnim sniženjima i na čemu se najviše može uštedeti kupovinom na promocijama.

Pivo je bilo izuzetno popularno u vrelim letnjim mesecima, kada je potraga za sladoledom na specijalnim sniženjima takođe bila na prvih nekoliko mesta potrage. Nakon navedenih pretraga, korisnici aplikacije često traže i neke osnovne prehrambene artikle na akciji, poput jaja, šećera, ulja i sira.

Popularna je i potraga za mesom, uglavnom piletinom. Veoma je tražen i toalet papir po akcijskoj ceni, što je i logično jer mogu da budu popusti i do 50%. Pretražuju se i mnogi poznati brendovi iz kategorija hrane i sredstava za čišćenje, a mnogo je i pretraga alkoholnih pića - kako vina tako i određenih poznatih brendova žestokih pića.

shutterstock-1674320413-1.jpg
Shutterstock 

Inače, top 5 kategorija koje korisnici pretražuju tokom promocija su: meso i plodovi mora, alkoholna pića, mlečni proizvodi, jaja i sirevi, voće i povrće i sredstva za čišćenje.

Aplikacija 360 PROMO takođe nudi mogućnost da se promotivne ponude devet vodećih trgovaca robom široke potrošnje sortiraju prema veličini promotivnog popusta, kako bi lakše proverili koji proizvodi se mogu "uloviti” uz najveću uštedu. 

Tako su se, na primer, početkom oktobra mogli naći promotivni popusti između 50 i 54 odsto na jogurte, toalet papir, papirne ubruse, krompir, kobasice, sladolede, jabuke, salate od tunjevine, čokolade i kekse, vina, špagete, itd. tiganja, razni proizvodi iz kategorije sredstava za čišćenje - deterdženti, tablete za pranje sudova i sl.

31dr-deterdzenti.jpg
Kurir 

Na sniženjima od 40-50% mogu se naći gelovi za tuširanje i kreme poznatih brendova, usisivači, ulje, sirće, hleb, puter, sir, pršuta, zimska salama, orasi, svež pileći file, paste za zube i još mnogo toga. Jaja, ćuretina i pileća prsa, šargarepa i razni kozmetički proizvodi su u prodaji od 30-39%.


Nedeljom u hitnim slučajevima


„Ako živite u većim urbanim sredinama, onda za velike nedelje kupovine vredi posetiti 2-3 prodavnice (koje verovatno možete pronaći na razumnoj udaljenosti) – kako biste iskoristili najatraktivnije promocije u datom trenutku.

Na ovaj način je moguće uštedeti oko 30% kupovinom na akcijama, što je otprilike iznos prosečnog promotivnog popusta. Na ovaj način prosečna hrvatska porodica može uštedeti oko 200 eura mesečno kupovinom potrebne robe široke potrošnje na rasprodajama - kaže Josip Muller, koji stoji iza aplikacije.

Zanimljivo je i napomenuti da u više od 90% slučajeva korisnici aplikacije pretražuju nedeljno radno vreme prodavnica robe široke potrošnje, što pokazuje da im 360 PROMO služi kao najbrži i najlakši način da provere šta je otvoreno u blizini, kao i gde mogu da kupuju ono što im je potrebno.

Tržni centri se manje pretražuju po radnom vremenu nedeljom, što verovatno ukazuje na činjenicu da se nedeljom u kupovinu ide uglavnom iz nužde.

Kurir.rs/Poslovni.hr/Prenela S. Č.