Letnji odmori su odavno u toku, a ovo je deo godine kada sigurno najviše putujemo. Svima je cilj da se lepo provedu i odmore, ali pre odlaska na odmor potrebno je obratiti pažnju na neke stvari koje bi kasnije mogle mnogo da nas koštaju.

Mnogi kada odlaze na putovanja van zemlje odlučuju se da aktiviraju roming kako bi imali dostupan internet na svim lokacijama van zemlje koje žele da posete. Tokom putovanja treba dobro paziti, jer se dešava da račun za telefonkoji kasnije stigne bude znatno veći, što nije toliko redak slučaj.

Jednu porodicu iz Srbije zatekao je baš ovakav problem. Pre odlaska na letovanje aktivirali su roming i krenuli na putovanje. Telefonski račun koji ih je zatekao kada su se vratili u Srbiju, malo je reći da ih je šokirao. Račun je bio veći za oko 22.000 dinara od uobičajenog.

- Početkom maja ove godine posetili smo kao turisti Francusku, tačnije Azurnu obalu. Naravno, obišli smo nekoliko gradova (Nicu, Kan, Antibes...) ali i Monte Karlo u Kneževini Monako. Kada smo se vratili u Srbiju, pre nekih desetak dana neprijatno smo se iznenadili kada smo uvideli da nam je račun za mobilne usluge izabranog operatera veći za oko 22.000 dinara.

- U toku boravka u Francuskoj smo dokupili/aktivirali dodatak od 699 dinara 1 gigabajt internet saobraćaja u romingu sa jedinim ciljem da isti koristimo kako bismo na gugl mapsu aplikaciji videli trenutnu lokaciju u zavisnosti od željene, što bi trajalo u proseku 15 sekundi, posle čega bismo isključivali saobraćaj preko mobilnih podataka, baš u cilju nemogućnosti uvećanog računa.

shutterstock-766495132.jpg
Shutterstock 

15 sekundi nas je koštalo 15.000 dinara

- Problem je međutim nastao u sledećem, kada smo ušli na teritoriju Monaka, mobilni uređaj je ostao na francuskoj mreži i aktiviranje rominga u Monaku kako nam je objašnjeno od 15 sekundi nas je koštalo 15.000 dinara. Iskreno, nije nam palo na pamet da proverimo da li se provajderi razlikuju jer fizičke granice između Francuske i Kneževine Monako.

- Kada smo sleteli u Francusku dobili smo SMS obaveštenja od strane našeg operatera da se nalazimo u Francuskoj i da je preporučeni provajder za povoljnije usluge rominga u FR operater Orange. Međutim, istu takvu poruku nismo dobili kada smo ušli u Kneževinu Monako, što je automatski dovelo do uvećanje potrošnje.

- Na tri naša mejla u kojima postavljamo ovo pitanje našem operateru dobili smo nedefinisan odgovor, da je tarifiranje bilo u skladu sa zakonom i po propisu i da je naša obaveza da pratimo našu potrošnju. Ovo uopšte nije ni dovođeno u pitanje sa naše strane, već da dobijemo odgovor zašto kao velika kuća kojom sebe smatraju ne vode računa o svojim klijentima i ovakvim situacijama, zato što su specifične?

- S obzirom da se bavim "software developmentom" mislim da je ovo klasičan "bug" u njihovoj aplikaciji. U romingu dodatku ne postoji nijedan pasus ili rečenica koja bi skretala pažnju korisnicima o ovakvim slučajevima, čime bi se stvarno mogla izbeći odgovornost ovog operatera.

(Kurir.rs/Blic)