"CENE U NAŠIM PRODAVNICAMA SU NEVEROVATNE" Gavrilović: Kao da su se svi trgovinski lanci UDRUŽILI PROTIV INTERESA GRAĐANA!
Mnogi na društvenim mrežama negoduju da su im računi veći čak i više od 50% iako su dobar deo jula proveli na godišnjem odmoru.
Problem se toliko proširio da je reagovalo čak i udruženje za zaštitu potrošača Efektiva.
Dejan Gavrilović, iz udruženja Efektiva gostovao je u emisiji "Puls Srbije" u razgovoru sa voditeljima o paprenim poskupljenjima struje i mogućim razlozima za to, kao i poskupljenjima svih životnih namirnica.
Na pitanje voditelja kako ćemo se izboriti sa visokim trgovačkim maržama on je istakao:
- To predstavlja ogroman teret za naše stanovništvo i ta inflacija se tiče ne samo energije i hrane, već i tih visokih trgovačkih marži - rekao je Gavrilović tokom emisije.
Pitanje zaštite konkurencije na tržištu takođe je bilo fokus njegovog razgovora.
- Kada govorimo o zaštiti konkurencije, čini se kao da je nema, kao da su se svi veliki trgovinski lanci udružili protiv interesa građana. Cene u prodavnicama su neverovatne - istakao je Gavrilović, aludirajući na nedostatak konkurencije koji doprinosi rastu cena.
Kako rešiti ovaj problem? Gavrilović je predstavio ideju da se primeni predlog Jorgovanke Tabaković, guvernerke Narodne banke Srbije.
- Udruženje Efektiva se bavi razmatranjem svih ovih problema i nudi jednostavna rešenja, samo je potrebna dobra volja - naglasio je.
Međutim, ključna pitanja se i dalje nameću: ko će preuzeti inicijativu za rešavanje ovog problema i kako garantovati da će dobra volja biti obezbeđena?
- Dakle, neko treba da preuzme inicijativu za rešavanje problema jer već postoje mehanizmi i institucije. Ali čija će to dobra volja biti? Vaša? Institucionalna? Ovde se čini da je to malo nerealno - skeptično je primetio Gavrilović.
Gavrilović je dodatno osvetlio ovo pitanje kroz lično iskustvo.
- Na primer, juče sam uputio zahtev za rešavanje problema nepropisnog parkiranja u gradu i dobio sam poruku koja sugeriše da bi se moralo postupati po tome. Međutim, ne želimo stvarati probleme nikome. To nije institucionalna reakcija. To je pojedinac koji sedi tamo i prima platu - podelio je Gavrilović.
Ovaj pojedinac, kako je naglasio, verovatno pokušava izbeći sukobe i izazivanje problema.
- Verovatno želi izbeći rešavanje problema poput turističkih inspektora koji se fokusiraju na sitne prekršaje umesto ozbiljnijih, kao što su problemi sa turističkim agencijama koje utiču na desetine hiljada putnika - dodao je.
Rešenje, prema Gavriloviću, leži u stvaranju organizacija koje bi se bavile tim problemima. Gavrilović je pozdravio slične izjave koje je čuo od guvernerke Jorgovanke Tabaković.
- Ranije sam već dvaput spomenuo ovaj problem u vašim emisijama, posebno u vezi sa trgovačkim maržama i ulogom Komisije za zaštitu konkurencije - rekao je Gavrilović i zaključio: -Ta komisija ima široka ovlašćenja i mogla bi istražiti situaciju. Ako ništa drugo, mogli bi barem saznati koliko trgovinski lanci dodaju na cene i kako nas 'šišaju'. To bi nam omogućilo da pronađemo alternative, a takve informacije već delimo javno - poručio je Gavrilović.
Kurir.rs
KONKURS VREDAN GOTOVO POLA MILIONA EVRA! Svi koji ovim žele da se bave u Srbiji mogu da konkurišu, rok ističe uskoro