PRI KUPOVINI POLOVNJAKA, PLAĆAMO IL' NA MOSTU, Il' NA ĆUPRIJI - Mitrović: Ovo je jedini način da proverite da li je auto ispravan!
Saša Mitrović o poskupljenju polovnjaka, Foto: Kurir TV, Shutterstock, Ilustracija

kurir tv

PRI KUPOVINI POLOVNJAKA, PLAĆAMO IL' NA MOSTU, Il' NA ĆUPRIJI - Mitrović: Ovo je jedini način da proverite da li je auto ispravan!

Novčanik -

Saša Mitrović, Sasomange gostovao je u emisiji Puls Srbije u razgovoru o drastičnom povećanju cena polovnih automobila.

"I u Srbiji i u regionu voze se, nažalost, stara vozila, takozvani prinudni oldtajmeri. Najviše iznenađuje činjenica da iako je u Evropsku uniju Hrvatska ušla pre deset godina i njeni građani voze sve starije automobile. Tamo je prosečna starost vozila više od 13 godina. U Srbiji, statistika je još gora i naši vozači u proseku sedaju za volan skoro punoletnog ljubimca."

Mitrović je naveo da stanje automobila i održavanje nema toliko veze sa pređenom kilometražom.

- Uvek idemo linijom manjeg otpora i uzimamo jeftinije delove. Majstor je naskuplji. Kilometraža nema toliko veze sa kvalitetom automobila pri kupovini, koliko imaju delovi u autu. Apsolutna osnova racionlanog razmišljanja je da 10-15 odsto novca ostavimo za enetualno održavanje... - kaže Mitrović.

Sasomange
foto: Kurir tv

Kilometraža se vraća na dva načina.

- U inostranstvu se, pre servisa, može vratiti kilometraža tako da prodavac u Srbiji neće možda ni znati kolika je kilometraža. Da li je kilometraža takva kako kažu, uvek tvrdim da nije. Kako ćete ispratiti automobil koji je star 15 godina? Ne možete. Dizeli su kvalitetniji po motoru, ali su teži za održavanje - rekao je Mitrović.

02:08

Kurir tv

Na koji način možemo da se zaštitimo, pri kupovini, Mitrović upućuje na stranicu Sasomange koja se bavi vozilima koja su bez prethodnih havarija.

- Na određeni način moći ćete da proverite vozila. Negde u ovom trenutku ono što je prikazano je da 30 - 35 odsto vozila u Srbiji je imalo blažu ili srednju havariju, što znači da su vozila pre nego što su došla ovde, već bila oštećena.. Kao što postoje aktivni i pasivni sistemi putnika, pasivni su pojas za vezivanje, i ostalo, a aktivni su tempomat koji meri razdaljinu, samostalno kočenje, detekcija biciklista pešaka, to su jako skupi sistemi... Recimo samo u prošloj godini je prodato 20.000 vozila u Srbiji sa aktivnim sistemima bezbednosti... - rekao je Mitrović.

On je upozorio da sami ti radari koštaju mnogo, a ako se automobili uzimaju u inostranstvu može se desiti da ti sistemi ne rade.

- Imaćete određene sisteme, ali one na koje računate možda i ne rade. Jedini način i najbolji da se potrošači zaštite je da plate iščitavanje svih parametara i proveru svih sigurnosnih sistema kod ovlašćenog servisera! Razmislite jer taj auto će biti kod vas 3,4 godine i više - savetuje Mitrović.

Kurir.rs

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj osam za korisnike MTS Iris TV, m:SAT tv, Supernova, BeotelNet, Orion telekom, Yettel Hipernet TV, Pošta NET i Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme m:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track