DAMIR ISPRIČAO KOLIKO ZARAĐUJE U NEMAČKOJ: "Zaposleni na ovom radnom mestu može da ima platu kao ministar u Hrvatskoj"
Foto: Printscreen

DAMIR ISPRIČAO KOLIKO ZARAĐUJE U NEMAČKOJ: "Zaposleni na ovom radnom mestu može da ima platu kao ministar u Hrvatskoj"

Moj biznis -

Damir Lenart, vozač kamiona koji je preselio u Nemačku i koji svakodnevno objavljuje sa svojom porodicom iskustva života u Nemačkoj, odlučio je da podeli sa svojim pratiocima koliko tačno zarađuje kao koodinator u jednoj kompaniji.

Kako je kazao, njegova supruga i on mogu ''samo sanjati'' o takvoj zaradi u Kutini, naglašavajući kako vozači kamiona u Nemačkoj, ako pokažu da znaju posao, imaju šanse da zarade dobre pare.

Kad se odradi ceo mesec, firma zna koliko tačno treba da isplati, a plata se isplaćuje nekoliko dana pre početka meseca, i to kroz dve uplate, prepričava. Damir je ispričao kako je u njegovom slučaju to bilo da je 24. januara dobio 1.000 evra, a ostatak od 2.260 evra je dobio 8. februara. Isto je bilo i u mesecima kasnije, s tim da je plata zbog broja odrađenih sati varirala, a najviša je bila u junu - ukupno 3.841 evra. U maju, navodi Damir, nije puno radio te je dobio nešto nižu platu, 2.845 evra.

- Ovo je sve bez povišice koja je sad bila. To sve dobijam kao koordinator. Da sam samo vozio, imao bih negde 300 evra manje i to je sve što ja vozim ovde u krugu firme ili što vozači rade na nekim kraćim rutama. Ima 12 kilometara do proizvodnje u Raštatu i 12 nazad. To je sve što se vozi. Rajnmunster je na 15 kilometara, iz Mugenštruma mi je još bliže, ima devet kilometara do proizvodnje. To je to što se vozi za 3.000 evra - prepričao je.

Prosek Damirove plate bio je 3.255,46 evra.

- Čuo sam da je neko rekao da u jednoj branši nema plate više od 2.000 evra. Pa neko bi možda otišao, pa čuje na televiziji takve stvari, a ja sam zarađujem više. Nemačka je široki pojam i različite su plate, a jedan vozač ovde može da zaradi kao ministar u Hrvatskoj - ispričao je.

Damir takođe naglašava kako su veće razlike i među pokrajinama, pa naveo kako je na primer, Baden-Vutemberg razvena pokrajina koja ima dosta firmi poput Mercedesa, dok s druge strane puno Hrvata živi na pograničnom području Rozenhajma gde industrija nije toliko jaka pa su s tim i plate niže.

- Išao sam do Kasela nešto severnije i već po benzinskim pumpama, kad vidim da su cene goriva više, znam da su i plate niže. Ali, njihove plate jesu niže, ali se tamo može iznajmiti stan po puno nižoj ceni - poručio je.

Kurir.rs/Večernji list

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track