Svakome se desilo da prilikom odlaska u restoran svi dobijaju porudžbinu pre njih, kao i da je hrana redovno i uredno bila pripremana, ali za dostavljače koji rade putem aplikacija. Postavlja se pitanje da li dostavljači imaju prednost u odnosu na "obične“ mušterije?

Jedan od dostavljača u Beogradu rekao je za Novu ekonomiju da, kada restoran prihvata narudžbinu, mora da označi koliko mu je minuta potrebno za pripremu. Pošto je vreme preuzimanja porudžbine iz restorana "definisano u minut“, zbog trenutne užurbanosti ugostitelja, samo deluje da oni uživaju prednost.

Prema njegovim rečima, restoran porudžbinu može da spremi i ranije, ali ukoliko hrana nije spremna do dolaska dostavljača – "plaća penale kompaniji za dostavu“.

"Spram minuta koje je restoran označio da su mu potrebni za pripremu (hrane), aplikacija dodeljuje narudžbinu (najbližem slobodnom) dostavljaču i on dolazi u tačno vreme kada bi ona trebala da bude spremna. Ljudi koji rade u restoranu često u tim momentima žure da spreme sve na vreme. Tako da verovatno, sa strane gostiju, deluje da dostavljači imaju prednost“, kazao je on.

Kompanija za dostavu koja posluje i u našoj zemlji, na pitanje ko ima prednost u restoranu u trenutku porudžbine, navela je da se saradnja sa partnerima (restoranima) "zasniva na obostranoj koristi“, a da se ni na koji način "ne meša u upravljanje restoranom“.

Međutim, kada su u pitanju "penali“ za kašnjenje, iz kompanije su istakli da, "iako postoji formalna naknada za značajno kašnjenje u odnosu na unapred određeno vreme, isporuke koje restorani sami određuju, u praksi se retko primenjuje zbog dinamike na terenu“.

shutterstock-1754018189.jpg
Shutterstock 

Takođe, restorani sami utvrđuju vremenski okvir za dolazak Partnera Dostavljača, što čini da su uglavnom spremni za pravovremenu isporuku.

"Ulažemo sve napore da restoranima pružimo maksimalnu podršku u upravljanju porudžbinama i radu njihove kuhinje. Restoran može da bude offline na aplikaciji tokom gužve i da prima samo zakazane porudžbine i porudžbine gostiju u restoranu, i uvek može da izađe sa aplikacije bez ikakvog razloga ili kazne“, naveli su iz kompanije za dostavu hrane.

U slučaju greške, kao što je značajno kašnjenje ili pogrešna isporuka, kompanija uvek nadoknadi "štetu“ ili obezbedi korisniku povraćaj novca, a ako je greška nastala od strane restorana, restoran biva uključen u proces nadoknade.

(Kurir.rs/Nova ekonomija)