TOP 10 BIZNIS LEKCIJA KOJE MOŽEMO DA NAUČIMO OD NIKOLE JOKIĆA: "Jedini mišići koji su potrebni u košarci nalaze se u mozgu!"
Foto: USA TODAY Sports / ddp USA / Profimedia

TOP 10 BIZNIS LEKCIJA KOJE MOŽEMO DA NAUČIMO OD NIKOLE JOKIĆA: "Jedini mišići koji su potrebni u košarci nalaze se u mozgu!"

Moj biznis -

O Nikoli Jokiću, njegovom životu i uspesima u karijeri profesionalnog košarkaša, malo toga ostaje nedorečeno. Od prve titule najkorisnijeg igrača NBA lige u sezoni 2020/21. do osvajanja šampionata NBA lige, 28-godišnjak samo niže uspehe i mnogi će de reći da je to nomralno ako imamo u vidu rad, trud i upornost na osnovu kojih je prepoznatljiv.

Priča o njegovom životu i odlasku Ameriku, i pomenutim uspesima je svima poznata, i iz nje imaju mnogo šta da nauče kako o životu, tako i o poslu. U nastavku vam donosimo top 10 biznis lekcija Nikole Jokića.

Denver Nagets, Nikola Jokić
foto: USA TODAY Sports / ddp USA / Profimedia

"Pobediti je zapravo veoma zabavno"

Nikola Jokić je jednom izjavio da neće više igrati košarku kada ga to ne bude zabavljalo. Slično je i u biznisu, gde je uspeh mnogo izvesniji kada radite posao koji volite i koji vam donosi svakodnevno ispunjenje.

„Kad postigneš koš to samo tebe učini srećnim, a asistencijom usrećiš kolegu saigrača. Znači da asistencija usreći dva čoveka.”

Nikola Jokić stalno ističe značaj timskog rada, a to bi trebalo da bude dobra poruka i za sve poslovne ljude. Možda neke nagrade ili bonuse dobijaju pojedinci, ali su najveći uspesi uvek plod zajedničkog rada celog tima i dobre organizacije posla.

"Svaki trener mi je dao slobodu da uradim svoju stvar, svaki mi je dozvolio da prikažem svoje veštine"

Uloga menadžera nije samo da upravlja poslovima i vodi računa da se ispunjava norma u kompaniji. Jedna od najznačajnijih uloga rukovodilaca je da prepozna potencijale zaposlenih i da im pronađe pravo mesto u timu, odnosno da im pruži priliku da iskažu svoje znanje i kreativnost.

"Voleo bih da deca zbog mene odu i bave se sportom i ukoliko uspem to da uradim biće to moj najveći uspeh"

Najuspešniji menadžeri, direktori, vlasnici kompanija trebalo bi na vreme da razmišljaju o naslednicima. Često upravo najveći umovi vrlo brzo shvate da za dugoročan uspeh moraju imati uz sebe saradnike na koje mogu da se oslone u svakom trenutku, kao i narednu generaciju lidera koja će nastaviti istim stopama.

Nikola Jokić
foto: USA TODAY Sports / ddp USA / Profimedia

"Kada sam imao 14 ili 15 godina, odustao sam od košarke i okrenuo sam se konjima. Nisam išao na treninge šest ili sedam meseci. Nisam osećao da treba da idem, ni tata me nije forsirao. I posle tih šest meseci, samo sam otišao na košarku, samoinicijativno"

Iako većina poslova danas zahteva i sposobnost "rada pod pritiskom", neretko najbolji rezultati i najkreativnije ideje dolaze iz potpuno drugačije atmosfere, spontano i neplanirano. Zaposleni često najznačajnije rezultate postižu baš kada im šefovi dozvole da primene neku od ideja koje "iskaču iz šablona".

"Želimo da napravimo jednu pristojnu štalu za 20 konja, gde bi se bavili odgojem, a tu bi trebalo da budu i pomoćni objekti. Biće to ulaganje od oko milion evra u obnovu hipodroma u Somboru"

Društvena odgovornost je sastavni deo poslovanja kompanija danas. Baš kao što i Nikola Jokić posle uspeha u NBA nije zaboravio na rodno mesto i omiljeni hobi, tako ni kompanije ne bi trebalo da zaborave na okruženje u kome rade i na dobrobit društva u kome posluju.

"Kad postigneš koš to samo tebe učini srećnim, a asistencijom usrećiš kolegu saigrača. Znači da asistencija usreći dva čoveka"

Nekada se govorilo - dogovor kuću gradi! Možda se danas rečnik malo promenio, ali timski rad ostao je ključ i u životu i u biznisu. Spremnost na saradnju i rad kojim činite srećnim i sebe i kolege u kancelariji dokazano je dobitna kombinacija.

"Smatram da su jedini mišići koji su potrebni u košarci oni koji se nalaze u mozgu"

Nove ideje i kreativna rešenja oduvek su bili cenjeni u poslovnom svetu, a danas je više nego ikada očigledno da je "kliker" vredniji od "bicepsa". U vremenu novih tehnologija kada se događaji smenjuju neverovatnom brzinom, svaka kompanija koja neko vreme ne raste, zahvaljući novim idejama i kreativnosti, vrlo brzo propada.

"Pobeda u novembru je jednako važna kao i pobeda u maju sledeće godine"

Planiranje na duge staze značajno je baš kao i dnevni ciljevi i realizacija zadataka na dnevnom nivou.

i za sam kraj.

"Posao je gotov, sada možemo da idemo kući!"

(Kurir.rs/Blic)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track