Slušaj vest

Kako sve više potrošača napušta tradicionalne kablovske pakete i prelazi na striming platforme, Dizni, poput drugih velikih medijskih kuća, pokušava da pojednostavi poslovanje i prilagodi se digitalnoj transformaciji. Najnoviji talas otpuštanja pogađa sektore kao što su:

-filmski i televizijski marketing
-televizijsko oglašavanje
-kasting i razvoj sadržaja
-korporativne finansijske operacije

SnowWhite_dtlr1_4k_r709f_stills_240801.088329.jpg
Dizni Foto: The Disney Studios

Za Yahoo Finance, kompanija je navela:

– Preduzeli smo hirurški pristup smanjenju broja pogođenih zaposlenih, vodeći računa da se ne otpuštaju kompletni timovi.

Ovo je deo šireg plana za smanjenje godišnjih troškova. Od 2023. godine Dizni je ukinuo više od 8.000 radnih mesta kako bi smanjio rashode za čak 7,5 milijardi dolara.

Televizija u padu, striming u usponu

U najnovijem kvartalnom izveštaju, Dizni je zabeležio pad prihoda od linearne televizije za 13% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Istovremeno, prihodi od direktnog pristupa potrošačima, odnosno striming servisa, porasli su za 8%.

macke-iz-visokog-drustva.jpg
Dizni crtani Foto: Printscreen

– To naglašava ubrzani prelazak kompanije na digitalnu distribuciju – rekla je Veronika Klark, ekonomista iz Sitija.

Ranije ovog proleća, Dizni je otpustio nešto manje od 200 radnika u okviru divizije za vesti i zabavu. Među pogođenima su bili timovi emisija „20/20“ i „Nightline“, kao i digitalna redakcija sajta za političko i podatkovno novinarstvo FiveThirtyEight, koji je u međuvremenu ugašen.

Konsolidovani su i timovi koji stoje iza emisije „Dobro jutro, Ameriko“.

Dizni ulaže u Bliski istok uprkos otpuštanjima

Zanimljivo je da su otpuštanja najavljena samo nekoliko nedelja nakon što je Dizni objavio snažne rezultate za drugi kvartal i otkrio planove za izgradnju novog tematskog parka i odmarališta u Abu Dabiju.

Ovo je prvo veliko širenje Diznija na Bliski istok i ukupno sedmo globalno odmaralište ove kompanije.

BiznisKurir/BizPortal