RECENZIJA ZASMETALA VLASNIKU: PAMETNJAKOVIĆU BOLESNI! Hrvat ostavio lošu ocenu i prigovor, evo šta je usledilo
Internet recenzije su postale ključni faktor u poslovanju i alat koji kupci koriste kako bi izrazili svoje zadovoljstvo, ali još češće – nezadovoljstvo
Nekada su se zadovoljstvo i nezadovoljstvo klijenata prenosili „od usta do usta“, a danas jedna jedina zvezdica na Guglu ili TripAdvisoru može srušiti reputaciju koju je preduzetnik godinama gradio. Internet recenzije su postale ključni faktor u poslovanju – i alat koji kupci svakodnevno koriste kako bi izrazili svoje zadovoljstvo, ali još češće – nezadovoljstvo. Budimo iskreni, ljudi će pre napisati negativnu nego pozitivnu recenziju.
Upravo zato, mnogi mali i srednji preduzetnici danas strahuju od negativnih komentara, svesni koliko su osetljivi na svaki pad ocene. Jedna loša recenzija može ih koštati desetine, pa i stotine potencijalnih kupaca.
Većina onlajn platformi omogućava korisnicima da nakon korišćenja neke usluge ili kupovine proizvoda ostave ocenu (najčešće od 1 do 5 zvezdica), uz mogućnost pisanja komentara. Najpoznatiji primeri su Google recenzije, Facebook ocene, TripAdvisor, Trustpilot i razni specijalizovani portali. Ocene se zatim sabiraju u prosečnu vrednost, koja je javno vidljiva i često se prikazuje odmah uz ime firme ili lokaciju na mapi.
Loša recenzija ostaje
Dok pozitivne recenzije mogu doneti porast prometa, širenje poslovanja i poverenje novih klijenata, negativne – pogotovo ako su neosnovane ili zlonamerne – mogu imati razorne posledice. Poseban izazov predstavlja činjenica da se loša recenzija često ne može jednostavno ukloniti, čak ni kad je očigledno zlonamerna ili netačna. Preduzetnici mogu odgovoriti na recenziju, izviniti se, objasniti situaciju ili ponuditi rešenje – ali šteta je već učinjena.
Ponekad preduzetnicima „pukne film“ pa grubo odgovore na negativne recenzije, što se najbolje videlo u temi „Koje firme imaju najgore/najsmešnije recenzije“ na Redditu. Izdvojili smo neke od najsmešnijih, nakon kojih vam neće biti jasno ko je tu lud.
"Više ne postoji taj restoran, ali pre desetak godina postojao je jedan restoran na Mrežnici kojeg su svi pljuvali, a gazda im je redovno odgovarao. Zapamtio sam samo svog favorita gde je neka žena napisala: ‘Meso je puno ulja, salata nije sveža, krompiri su vam bez ukusa, bla bla...’ A gazda joj je odgovorio: ‘Gledaj ovu, da zna da kuva – jela bi kod kuće.’”
‘Ne kisela, nego gorka’
"Kafa s toplim mlekom – preretka, bez pene, pregorka. Ne kisela, nego gorka”, napisao je neko u recenziji, na šta je vlasnik kafića odgovorio rečenicom koju niko ko je pročitao neće nikad zaboraviti:
"Nakon detaljne provere, kolega bivši koji vas je poslužio je lopov i više ne radi kod nas. Tako da je moguće da je kod vas radio neku malverzaciju, hiljadu puta žao.“
"Naručili smo salatu s hobotnicom, ali u nju su zaboravili da stave salatu. Jako loše iskustvo“, stoji u recenziji koja je razbesnela vlasnika restorana: „Pametnjakoviću bolesni, da li u francuskoj salati možda ima Francuza?“, napisao mu je vlasnik u odgovoru.
Osebujan tip
Javila se i jedna Hrvatica koja je kao mlada radila u restoranu. "Nije pisana recenzija, već usmena. Kad sam kao studentkinja radila u restoranu, gazda je bio osebujan tip kojem je bilo više dosta i ljudi i ugostiteljstva. Neka žena je naručila ćevape za poneti i zvala telefonom u restoran da se požali kako su joj poslednja tri ćevapa bila hladna, na šta joj je on odgovorio: ‘Sledeći put ću ti svih 10 ćevapa ugurati u usta da ti se ne ohlade.’”
Neki znaju biti i prilično sarkastični i otrovni u svojim odgovorima, što je pokazao jedan vlasnik kao reakciju na recenziju u kojoj se neko žalio da mu kafić ne radi, iako bi po radnom vremenu trebalo da radi: „Raspored radnog vremena je objavljen na društvenim mrežama i na vratima. Ako vam trebaju naočare – optika je tu blizu.“
Neko je baru na Ferenščici ostavio ocenu 1, na šta se javio vlasnik sa komentarom: „Ostavili ste 1, a komentar je OK”
‘Hvala na recenziji’
Jedan radnik se u recenziji požalio da mu zbog radnog odela nisu dali da sedne. „Proteran sam iz kafića pod izgovorom da sam u radnom odelu, pod izgovorom da zaprašujem stolice, iako je radno odelo bilo oprano i čisto kao jakna“, piše u recenziji, na šta je gazda odgovorio lekcijom o ponašanju: „Hvala na recenziji. Ako i kod kuće sedite na svoj trosed, dvosed ili fotelju i gledate TV u radnom odelu – onda nema problema, možete i kod nas. Da je radno odelo/bundevno bilo uredno, bez prašine i blata i svega drugog što se donosi sa gradilišta – niko vas ne bi opomenuo. Poštujte tuđe kao svoje.“
Nisu samo kafići i restorani na udaru – ni vulkanizerima nije lako kad ih neko „uzme na zub“. „Veliki plus za ponoć van radnog vremena, veliki minus za cene. Jedna zimska guma za jednokratnu upotrebu, 120 evra.“
„Kupite sebi rezervnu gumu i stavite je u gepek – tako rade pravi vozači. Ili kupite bicikl pa vozite ako vam je skupo. Imate i FlixBus po povoljnim cenama. Ja sam svoj posao pošteno uradio, a sad kukate da vam je skupo. Trebao sam vas ostaviti na putu. A kako vidim – i nova bi vam bila skupa. Panjino jedna, srami se.”
‘Šef mi kaže da pustim budalu’
Jedna devojka je opisala svoje iskustvo dok je radila kao konobarica, a iz njega se vidi da gostima sve može da prođe – samo ako su dovoljno drski.
"Znači, ovo je usmeno – neću da kažem tačno gde sam radila, ali radila sam u malom fast food-u. Jedan hamburger čeka da ga neko preuzme. Dolazi lik koji uopšte nije bio tu ranije, pita da li je njegov. Ja kažem da nije. On ga uzme, ode, ne plati. Ja vičem za njim, šef mi kaže da pustim budalu. Moram brzo da napravim novi hamburger za lika koji ga je zapravo poručio.
Sutradan ovaj opet dolazi, kaže šefu da je ljut jer mu je ‘ona mala’ stavila paradajz i crni luk u burger, i da je došao da plati – ali da ipak neće. Onda kaže da je to najgori burger koji je ikad probao i da više nikad neće doći (došao je). Znači, šef je bio toliko glup da je sve to smatrao nekom šalom. Ali neee...“
Kurir Biznis/Dnevno.hr
ZA POLA SATA UZMU I DO 10.000 RSD! Leto nije ni počelo, a majstori za klime već deru cenama - Ovim danima ih ne zovite