Slušaj vest

Kupili ste cipele, jaknu, tašnu i posle mesec dana se ispostavilo da postoji neki nedostatak – otpao je đon, rasparao se rukav, šav. Znate li koja je tačno procedura reklamiranja proizvoda?

Odgovor na to dao je Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine. Prema njihovim rečima, reklamacija se najpre podnosi prodavcu kod kojeg je kupljena roba, uz dostavu računa.

- Obavezno uzmite potvrdu o reklamaciji. Po Zakonu o zaštiti potrošača, prodavac je dužan da vodi Knjigu reklamacija i da vam izda potvrdu da ste reklamirali robu. Imajte u vidu da je prodavac dužan da se o vašem zahtevu izjasni u roku od osam dana od dana kada je izjavljena reklamacija. Ukoliko vam ne odgovori u tom roku, obratite se Tržišnoj inspekciji uz dostavu potvrde o reklamaciji - navode u Sektoru za zaštitu potrošača.

Prema njihovim rečima, prodavac je dužan da prihvaćenu reklamaciju reši u roku od 15 dana.

- U prvih šest meseci imate pravo da vam prodavac zameni ili popravi robu ili vrati novac u iznosu koji ste platili. Popravka robe je moguća samo uz vašu izričitu saglasnost. Ovo pravilo se primenjuje u periodu od dve godine od trenutka kada ste preuzeli robu. Bez obzira na to što je roba bila na sniženju (recimo, sezonskom) kada ste je kupili, imate pravo na reklamaciju. Ukoliko trgovac odbija da primi vašu reklamaciju bilo usmenu ili pisanu, pošaljite mu preporučenom poštom i sačuvajte povratnicu.

biznis.kurir.rs/Politika