Slušaj vest

Ponude za zakup Aerodroma otvorene su krajem prošle sedmice. Pristigle su dve američke i južnokorejske, ili jedna manje u odnosu na raniji period.

Zahtevaju obrazloženje zašto je francuski konzorcijum odustao od daljeg učešća u postupku.

Filip Adžić potencirao je promenu uslova u toku tenderske procedure

„Trebalo je ići sa novim postupkom, ali isto tako rekao bih da ove promene koje se dešavaju u samom postupku, kako su neki od ponuđača zainteresovanih za Aerodrom tvrdili, nisu dobre, da pokazuju da pravna država ne funkcioniše, da nema nikakve sigurnosti za ljude koji žele da investiraju u Crnu Goru“, naveo je on.

sinisa-lukovic.jpg
Aerodrom Tivat Foto: Vijesti.me/Siniša Luković

Nije dobar momenat za koncesije nacionalnih aerodroma. To je stav nekadašnjeg člana odbora direktora kompanije, izvršnog direktora Montenegro Airlinesa i diplomiranog inženjera saobraćaja, Vlastimira Ristića.

U međuvremenu izmenjene su saobraćajne okolnosti u regionu, naročito Albaniji i Srbiji, razvio se interkontinentalni vazdušni saobraćaj i to je plod, tvrdi Ristić, osmišljene strategije u vazduhoplovstvu.

I evropski put nas obavezuje, istakao je, da stvaramo aerodrome koji će biti konkurentni.

„Tako da sve to utiče da trenutak koji sad traje nije, možda, najbolji i da treba ispitati potencijale Aerodroma u tom momentu i ono što bi oni mogli da budu danas“, naveo je on.

Ines Mrdović iz Akcije za socijalnu pravdu je ocenila da su se od oktobra 2019. kada je pokrenut postupak promenile četiri vlade, a da je tender, kako kaže, i nakon više od pet i po godina obavijen velom tajne.

aerodrom.jpg
Aerodrom Crna Gora Foto: Facebook

„Odluka o davanju naših aerodroma u koncesiju ne sme da bude doneta naprečac niti na način da bude potisnut državni interes, jesmo svedoci u mnogo drugih situacija da je državni interes bio taj koji je bio na drugom ili trećem mestu“, navela je ona.

Upravljanje aerodromima je ključno, poručuje Ristić i kaže treba da se odrekne dosadašnje prakse angažovanja partijskog kadra, ipak naglašava da u ovom periodu deo menadžmenta čine ljudi od struke.

„Izabrati profesionalni bord, što ćemo tamo dovesti skupe ljude, ne partijske aparate, ne uhlebljenja, ne ljude koji će tamo primati dobre plate, nego ćemo skupo platiti stručne ljude, osim izvršnog direktora, celi tim, koji će dovesti do toga da nam aerodromi pokažu šta mogu da postignu u našim uslovima“, istakao je on.

BiznisKurir/eKapija