UKOLIKO OVO VIDITE U ZAMRZIVAČU SA MESOM ILI RIBOM, ODMAH ODUSTANITE OD KUPOVINE Stručnjaci upozoravaju: Evo kako da sami procenite nivo higijene u prodavnicama
Vitrine sa svežim mesom i ribom važan su indikator nivoa higijene
Supermarketi nisu baš mesta tišine i mira. Ljudi se guraju u uskim prolazima jedni pored drugih, kolica se užurbano naguravaju, a police se prazne i ponovno pune.
Istovremeno, postoje izuzetno visoki higijenski standardi.
Ti su standardi i te kako važni. Iako su kupci u supermarketima i diskontima često iznervirani gužvom i rasprodanim omiljenim artiklima, sve to nije ništa u poređenju sa potencijalno prljavom ili čak pokvarenom hranom.
S druge strane, očekivati da će prodavnice u takvom haosu biti klinički čiste takođe je iluzorno.
Na koje znakove ipak potrošači mogu obratiti pažnju kako bi izbegli nehigijenske supermarkete?
Saveti potrošačkog centra o higijeni u supermarketima
Kako bi se izbegle katastrofe poput pokvarenog komada mesa ili ribe u vašem frižideru, korisno je ispratiti nekoliko saveta. U prvom su planu čistoća i red, ali i stanje zamrzivača takođe može otkriti mnogo toga.
Tako stručnjakinja za prehrambene proizvode Džudit Šriro iz Potrošačkog centra Berlin za „Buzzfeed“ objašnjava da stanje rashladnih vitrina i zamrzivača mnogo govori o higijeni u prodavnicama.
„Kondenzacija ili ledeni kristali na proizvodima ukazuju na temperaturne oscilacije, što je problem pre svega kod lako pokvarljive robe.“
Konstantna temperatura posebno je važna za meso i ribu.
Takođe, vitrine sa svežim mesom i ribom važan su indikator nivoa higijene.
Tamo bi, prema rečima Šriro, „sve moralo da bude uredno rashlađeno“.
Površine moraju biti čiste, ali i raspored proizvoda u vitrini može ukazivati na dobre ili loše uslove. Sivo meso ili ono koje pušta sok treba izbegavati. Mirisi su takođe važan pokazatelj: U „dobrom supermarketu“ u delu gde stoji meso „ništa ne miriše“.
U deloj prodavnici posebnu pažnju treba obratiti na podove
„Na prvi pogled se nehigijenski supermarket često prepoznaje po prljavim podovima, lepljivim površinama ili smeću koje stoji okolo.“
Takođe, otvoreni ili oštećeni proizvodi i ambalaže mogu biti znak za uzbunu.
Možda biste pomislili – sve je to u redu, ali kako da baš potrošači sami, kao potpuni laici, procenjuju higijenu supermarketa? Za to ipak postoje stručnjaci, poput sanitarne inspekcije.
Ali, nije tako jednostavno.
Portparol nevladine organizacije Foodwatch za „Buzzfeed“ pojašnjava:
„U Nemačkoj postoji veliki problem sa inspekcijama hrane.“ Svaka treća inspekcija se ne sprovodi. Osim toga, „tek retki okruzi“ uspevaju da ispune zakonske norme.
Rezultati higijenskih kontrola takođe se retko objavljuju. Upravo bi to, prema Foodwatchu, bio „važan korak u izgradnji poverenja“. Zato je zdrava doza lične odgovornosti korisna za sve koji odlaze u supermarket.
Kurir.rs/Fenix-magazin
SRBI BI ZA OVO PLAĆALI KAZNE SVAKODNEVNO! Komšije počele papreno da sankcionišu vozače zbog ovoga, nema izuzetaka