Slušaj vest

I baš kad vam zatreba da izvučete onu proverenu, laganu kremu sa nižim zaštitnim faktorom – nestala je.

Na policama apoteka, drogerija i velikih trgovinskih lanaca u Srbiji, gotovo je nemoguće pronaći kreme za sunčanje sa SPF faktorom ispod 20. Nema više onih čuvenih krema sa SPF 6 ili 10, koje su nekada bile prvi izbor onih koji već imaju podlogu ili žele „brže da pocrne“.

– Tražim SPF 10 već nedeljama – ništa! Samo 30, 50, pa čak i 70. Kao da više niko ne želi da pocrni, svi se samo štite – kaže kroz osmeh jedna Beograđanka koja je pregledala tri radnje bez uspeha.

Iako stručnjaci godinama apeluju da je visoka zaštita od UV zračenja neophodna i da kreme sa niskim faktorima štete više nego što koriste, veliki deo građana Srbije još uvek voli da „uhvati boju“ – ali bez jakih filtera koji usporavaju tamnjenje kože.

profimediakrema-za-suncanje-2.jpg
Foto: Profimedia

Trgovinski lanci za sada ne nude precizna objašnjenja za ovaj nestanak, ali izvori iz industrije kažu da uvoznici sve češće iz ponude izbacuju proizvode sa SPF 6, 10 i 15, zbog niže potražnje u EU, ali i pritiska regulatornih tela da se na tržištu forsiraju bezbedniji proizvodi.

Još jedna teorija je – profitabilnost. Kreme sa višim faktorima su skuplje, duže se troše i češće kupuju. Samim tim, više znače trgovcima i proizvođačima.

Za one koji još uvek veruju u „malo da crkne koža, ali da boja valja“, ostaje tek poneki egzotični brend koji se može naručiti online, ili teglica stare zalihe iz prethodnog leta.

U svakom slučaju – ako ste planirali sunčanje „na brzaka“, možda je vreme da se naviknete na SPF 30 kao novi minimum.

BiznisKurir/Telegraf